Ik heb de stoute schoenen aangedaan en zou dus graag deze site: SITE
in divjes neerzetten maar........... ehhhh dat gaat niet zo best.
Hier de link voor wat ik nu heb:
NU

Wil en kan iemand me op weg helpen om dus de site zoals hij is om te zetten in divjes?

Dus 1 algemene achtergrond met daarin een top voor het plaatje Plusbeaus bearded collies dan een linkerkant voor het menu en recherkant voor content en dan onderaan een bottom voor copyright etc.
Dan zie je nu die goudenrand eromheen en dit had ik ook graag gehad maar weet absoluut niet hoe?
ik heb altijd een standaard systeem voor die divs:

# gebruik ik voor divs die ik een unieke ID meegeef, ik gebruik ze enkel en alleen voor de opmaak van de div zelf

de . is een class en gebruik ik voor de opmaak van de content. Deze geef ik geen breedte of hoogte of wat dan ook mee maar ik bepaal hiermee bijv de padding of spacing. Deze kan je dan ook meerdere keren gebruiken.

Maar mijn structuur komt er meestal zo op neer:

- inhoud container
- kolom container
- content

Dus eigenlijk altijd 3 niveas

p.s. waarom ik de content apart defineer is omdat FF bijv heel anders omgaat met divs. Als je in een div met een vaste breedte een padding neerzet telt FF de pixels erbij op. Dat is dus mega irritant! Snap je?

En misschien heb je hier wat aan: http://www.tizag.com/cssT/cssid.php
Ja begin het door te krijgen en idd hiermee liep ik dus vast :) Ik ga een en ander bestuderen en meld me zeker weer als ik vastloop of als ik het voor elkaar heb gebokst!

Dank je wel Renske voor het helpen en uitleggen.
graag gedaan! let erop (waar ik vaak de fout in ben gegaaaan) dat als je 2 divs naast elkaar heb staan door float: left; dat je dan wel die break class gebruikt (als je er nog divs onder wilt hebben dus), anders blijven ze namelijk 'floaten'

groetjes!
Ik kan je verklappen daarmee ging ik ook de mist in...
Ben nog aardig aan het proberen en HIER de voortgang.

Heb net besloten helemaal vanaf 0 op deze pagina te beginnen want das denk ik beter.
Deze website werd u mede mogelijk gemaakt door jan renske wes en santhe :) all rights served :p
hahahaha graag met link ;)

maar ik snap die div frustratie wel, heb zelf ook miljoenen fouten gemaakt voordat ik het snapte, helaas ben ik te koppig om vragen te stellen op fora, maar dan leer je wel WAT je fout doet en hoe je dat moet verbeteren (of uitleggen).

Maar ik zit nu in mijn post-div-frustratie-tijdperk, voelt lekker kan ik je zeggen!
enne.... wat dacht je van lissy?
is het niet all rights REserved? of gaan we tennissen?
ohhh ik ben niet koppig wellicht soms wat chaotisch of gehaast maar ja das ook niet erg dan doe je het gewoon opnieuw :)

Verder hoop en wens ik van het schrijven hierzo dat wellicht een ander die niet durft te vragen om wat voor reden dan ook er iets aan heeft aan mijn gebrabbel en geschrijf :)

Mijn toppics zijn altijd lang en uitvoerig omdat ik gewoon blijf vragen en ook blijf proberen net zo lang tot het werkt vandaar de remark van wes :PP
en gelijk heb je! de aanhouder (lees: volhouder) wint he

Reageren