Zoals je op http://www.junkiexp.nl/Beta_3.05/guestbook/ zal je zien dat er heel veel berichten worden gepost echter is dat allemaal Spam van Bots. De berichten komen af van IP 255.255.255.255 en zelfs een IP blok helpt niet. Ik concludeer dus dat er direct naar de Database geschreven word.

Hoe kan ik er voor zorgen dat deze Bot geen berichten meer kan Posten in mijn Gastenboek?
Zelf geschreven gastenboek? Kan je php? Ik heb namelijk wel een aantal oplossingen voor je..
Neem een soort van code die de persoon dan moet invullen, om het bericht te versturen.

Zie dit.
Arjan Kapteijn schreef op 12.03.2006 17:02
Zelf geschreven gastenboek? Kan je php? Ik heb namelijk wel een aantal oplossingen voor je..

Ik zit op een Opleiding waar ik PHP leer, en het gastenboek is met 100% eigen kennis geschreven.

Dus misschien dat je me op een eenvoudige manier kan helpen, want wil wel blijven begrijpen wat ik maak.
Ja een spambot, zo te zien. Je kunt je gasten een veld laten invullen waarop een spambot het antwoord niet weet.

Wat is de hoofdstad van Nederland?

Als dat veld niet of verkeerd is ingevuld: error
Voor mijn eigen nieuwssysteem gebruik ik inderdaad een 'vraag'. Een erg efficiente oplossing. Mijn script is te downloaden @ script libery.

Een andere oplossing is een simpel activatie emailtje. klik. Efficient en erg gemakkelijk te bouwen.

CAPTCHA is leuk, maar voor mensen die minder handig met de computer zijn niet zo handig.
Waarom maken ze zulke oplossingen niet voor een mailbox, zou ook handig zijn.. verder zien het gastenboek er heel mooi uit, en manier die arjan ook gebruikt lijkt me het beste.
Bedankt voor de hulp..ik ga het proberen :)...

Het zal denk ook wel werken alsk een plaatje doe met een text erin die ze over meoten typen want bots kunnen geen plaatjes renderen..ofwel :o

Ps. Nu nog zorgen dat mijn Menu niet zo gek meer doet :(
ik ben groot fan van de activatie mail. Dit werkt goed en je weet meteen zeker dat je een geldig en gebruikt email adres hebt
Maar een Activatie mail werkt toch doormiddel van een extra veld in je MySQL die aangeeft of het bericht wel of niet mag worden weergegeven, en dan staan deze meukberichten niet zichtbaar maar wel onzichtbaar in je DataBase, of zie ik het verkeerd?
Arjan Kapteijn schreef op 12.03.2006 18:11

CAPTCHA is leuk, maar voor mensen die minder handig met de computer zijn niet zo handig.
Plus dat goede bots er doorheen komen.

Reageren