Ik heb zo ook mijn eigen website :

http://chtmlenzo.nl

Deze website gaat over chtml en is er dus op gericht om bezoekers te helpen met het bouwen van een mobiele (imode) site!!
@Jelmer: Ja inderdaad. Die menu's werken niet in niet-microsoft browsers en de statusbalk kan je in Firefox bij de JS opties uitschakelen.
Mag ik jouw website eens zien Sebastiaan?
Profiel. Staat ie toch niet in. Vaag :S

http://www.thetriads.be/
Wat ik al zei, hij is niet publieks klaar (zoals je misschien al aan de 'Test' pagina's zag)
En ArendJan in wezen zijn het goeie jongens hoor. Als je nog eens een vraagje hebt kom gerust langs en negen van de 10 keer wordt je gewoon geholpen.

Het is zelfs niet ongewoon dat mensen om 4 uur in de nacht nog bezig zijn met de problemen van anderen.

(dat moest ik ff kwijt)
ze hebben gewoon al te vaak van die vage html-code gezien, en weten zelf zo goed hoe het moet dat ze zich niet meer kunnen inleven in diegenen die dat niet weten, omdat het onder hen (die het wel goed weten) zo normaal is geworden....enz enz

Okee, slechte smoes (tis wel waar) maar ik moet wel opmerken dat goede broncode toch echt tot een beter resultaat kan leiden. Zo zag ik zelfs verschil in een pagina (IE dan, die deed het weer eens fout) toen ik doctype van tagsoup (html 4 transitional) veranderde naar Strict en de code even fixte. Resultaat: Hij deed het gewoon goed! Internet Explorer - het goed! Een wonder! :P

Nog wat voorbeelden van hoe het wel moet btw.
Berouw komt na de zonde.... :)
Tis btw geen htmlhulp.nl . En google eens op html cursus of hoe bouw ik een website.
Ik weet de meeste dingen al van html en wil je dan misschien ook even lezen waar het hier echt over gaat...(malle Kalle)
Een paar van de volgende dingen zijn al genoemd, maar ik wil toch even opsommen wat ik 'mis' vind met de site:

- Gecentreerde en vette tekst ziet er nogal 'amateuristisch' uit
- Ik zou het uitschuifmenu een ander achtergrondkleurtje geven zodat je geen grijs op grijs krijgt
- Het meest irritante is dat de links in nieuwe pagina's openen
- Grijze achtergrond met witte letters is voor veel mensen slecht leesbaar
- Zoals gezegd is je HTML een zooitje. Maar hierover is hiervóór al genoeg informatie gegeven

Verder vind ik het een leuk initiatief :-)
O ja, en for what it's worth, ik vind inderdaad dat de reacties in het begin van dit topic meer getuigen van "oh ik ben zo goed" dan "oh ik zal je helpen". We weten dat jullie allemaal supersterren zijn en de goden in (X)HTML (ahum), maar daar gaat dit topic niet over.

Verder wil ik Sebastiaan vragen dringend het artikel te lezen over "XHTML is dood" van een paar dagen terug voordat je roept "XHTML power". HTML power!

Reageren