#container {
margin: 0px auto;
width: 1023px;
}

Dit staat er nu en zo breed zijn ook de plaatjes.
Nu krijg ik onderin dus horizontaal een scrollbar en dit had ik liever niet.
Zelf heb ik al de width aangpast naar 900px en idd de scrollbar was weg maar aan de zijkant kreeg ik witte vlakken en dit is niet de bedoeling.

Hoe kan ik dit oplossen dat de scrollbar weg is en de achtergrond niet wit?
als je nooit een scrolbalk nodig hebt kan je overflow:hidden gebruiken, maar is geen nette oplossing.
Heb je een voorbeeld?
Als je 1 scrollbalk uitzet, zet je ze allebei uit zeg maar. Volgens mij is het het handigste als je een body background maakt die zich repeat.

Maar wat is de reden zoizo dat je je site zo breed maakt? Veel monitors hebben 1024 resolutie, sommige (ik heb geen idee wie) zelfs nog minder volgens mij (nog steeds gemiddeld 8% van de internetgebruikers helaas).
Width: 100% ?

@Jason: Dan bedoel je overflow-x: hidden;
o, die kende ik niet, tnx :) (sebastiaan)
Sebastiaan schreef op 14.03.2006 15:47
Width: 100% ?

@Jason: Dan bedoel je overflow-x: hidden;

Waar zet ik dit in mijn CSS neer?

De site kan je HIER vinden.

@ Renske : ik heb juist als width: 1023px neergezet met de reden zoals jij dit aangeeft en dan krijg ik dus die scrollbar?

Edit: wat vergeten
@lissy maakt er even 1000 van. Je bent vergeten om de breedte van de scroll er van af te trekken :)
Margin, padding en border worden meestal bij de breedte opgeteld, dus als je 100% breedte doet + een border, heb je dus 100% + border brede side..
@ Eris : Dank je wel want inderdaad dat was het en ik zal dit niet snel vergeten :) Ik heb er nu dit : 998 van gemaakt want met 1000 gaf hij ook nog een scrollbar.
@Lissy: Bij je container id declaratie (#container)
Je moet even kijken hoe het in verschillende browsers gaan, want ze hebben allemaal eigen ideeen over hoe margins en borders te behandelen!

P.S: Links (<a>) hebben geen alt attributen ;-)

Reageren