ik zou voor een familiesite een vragenlijst moeten hebben die het volgende doet:
er worden een reeks vragen opgesteld
men moet dit zo compleet mogelijk invullen en dan wordt dit script doorgestuurd naar een database waar alles wordt opgeslagen (bvb mysql), waar na een tijdje een lijst van kan worden gemaakt bvb gerangschikt per naam
als er geen antw op een vraag is en het inputfield leeg is moet deze vraag in de database leeg blijven.
het is wellicht een beetje rommelig omdat ik dit even niet kan uitlijnen met tabs e.d.
<?php
if (isset($_POST['submit']))
{
//variabelen aanmaken zoals
$naam = $_POST['naam'];
$email = $_POST['email'];
// tussen haakjes woord invullen dat in form bij "name" staat.
$query = "INSERT INTO familieleden (naam, email) VALUES ('".$naam."', '".$email."')"; //velden in je db
mysql_query($query);
echo('De gegevens zijn in de db gezet, bedankt voor het invullen.');
header("Location: index.php"); //doorsturen naar pagina, kan ook weggelaten worden.
}
else
{
?>
<form action="vragenlijst.php" method="post">
Naam: <input type="text" name="naam">
E-mail: <input type="text" name="email">
<input type="submit" name="submit" value="Versturen">
</form>
<?php
}
?>
ik zou de velden van het formulier wel in een tabel zetten als ik jou was, dat is wat netter, maar daar had ik nu even geen zin in.
voor de rest kun je het zelf naar hartelust uitbreiden, en dan zou het moeten werken.
deze code heb ik voorlopig staan, mijn vraag is ook, waar moet je je database's adres in zetten zodat hij weet naar waar hij moet gaan om het op te slaan?