Ik ben nog maar net met php bezig eigenlijk maar wil nu website om zetten van html naar php.
Wie zou mij kunnen uitleggen hoe ik het makkelijkst mijn index kan maken van php.
Ik denk dat ik het niet goed doe omdat mijn site geheel uit 1 gerukt word :-S.
Oke het hoord bij het leren maar ik zou graag willen weten wat ik fout doe.
Dit is mijn index.php script:
De site staat ook op internet onder de link: www.agovv-c-side.nl/php/index.php
Let niet op de home pagina die hij incl omdat dit maar een test is en dit de aude home pagina is.
Volgens mij doe je niet zo erg veel fout, alleen zou je je html een moeten opschonen, ik denk dat het daar al een stuk beter van wordt.
Als je een bestand includeded zorg er dan voor dat dat bestand geen <html><head> enz.... tags meer heeft, die zijn er immers al van de index php.
Wat ik zelf doe als ik dit soort problemen heb is ff de source van de pagina openen en ff copy/paste in een schoon html bestand. Dan kun je precies zien waar het precies mis gaat!
Ik hoop dat je hier wat mee kunt,
groeten,
Martijn
?
Onbekende gebruiker
28-07-2004 10:29
Volgensmij zit de fout bij je tabellen. Ik neem aan dat je zo je tabel wilt hebben:
________
|________|
|..|...........|
|..|...........|
|..|...........|
Negeer de punten want anders zie je em niet goed meer als ik spaties gebruik waarschijnlijk. De fout ligt em in je tabel volgensmij het moet zijn:
Jij had colspan=0 Maar je wilt dat de header 2 cellen breed is. dus: colspan="2". Mocht je verder nog problemen krijgen. doe <table border="1"> Zo zie je tenminste waar de randen van je cellen / tabellen lopen.
En misschien dat je voor de breedte beter geen percentages kunt gebruiken maar vaste waarden. Jij maakt je website op een resolutie zeg: 1024. Als iemand je pagina met een hogere resolutie bekijkt kan het volgensmij zo zijn dat de layout helemaal verneukt wordt. Ik heb pas een echte php site gemaakt ( met vaste waarden). Maar misschien dat het evengoed mogelijk is met percentages dat moet iemand anders je dan maar even vertellen :)
ik ben nu een een stuk wijzer en mij pagina begint vorm te krijgen maar nu wil ik dus het menu laten werken.
Ik heb dus het menu gemaakt in ps net als de header maar om de buttons te laten werken heb ik er hotspots van gemaakt.
menu.php ziet er dan nu als volgt uit:
@Elwin [a.k.a. SpaceFrog]
daar had ik het ook nog niet over, dat is standaard bij PHP toch? :)
je begint en eindigt met een php-tag, lijkt me logisch ;-p