Hallo mensen, ik ben bezig een gamers site op te zetten in php en zonder frames/tabellen.
Ik heb het nu met div / divlayers gedaan en wil graag weten of het goed werkt in IE en eventuele andere browsers.
Ik hoop dat het een beetje goed is.
Het ziet er mooi uit alleen zie ik geen html start etc en/of einde. Het is dus niet echt html/xhtml valid. Als je het ook valid hebt heb je een grotere kans dat het beter werkt.
1. Je had hier al een topic over
2. Je inhoud vult net de helft van het midden
3. Niet resolutie vriendelijk
4. Een lettertype instellen, ik zie nu in FF en IE 2 verschillende lettertypes, omdat ik andere standaard lettertypes heb ingesteld.
5. Je scroll ding aan de rechterkant werkt niet in FF
Verder vind ik de menukopjes niet zo mooi, en de TS login knop ook niet..
Makkelijk is het zeker, maar origineel? Ten eerste vind ik tabellen en div sowieso niet origineel, en de meeste mensen gebruiken tabellen, dus dat is echt onzin. En laat me raden PS/IR laat de site voor je maken.
Het ziet ernaar uit de de site in het midden moet staan, dat doet ie niet. Het menu gaat over de ruimte van het menu heen. de-content-div het je niks mee gegeven (width:...; height:.....)
Ik zelf vind het kleurgebruik niet mooi.
Ik zie ook dat je paginas om de zoveel tijd opnieuw laden, dat is een beetje onzin vind ik en irritant!
Niet crossbrosser: http://www.danvine.com/icapture/tmpss/90131.png
Het is nog even sleutelen voor je denk ik, maar knap als dit je eerste 'tabelloze' site is ;-)
@ Jason; Bedankt voor de screenshot, daar kan ik wat mee. De menu's bestaan uit layers, die ga ik vervangen door gewone div's. Het laden is van het Teamspeak gebeuren, dat zit in een iFrame om te verversen, kan ik helaas weinig aan veranderen op dit moment. Dit is idd mijn eerste tabelloze site. Thanx.
Lettertype; ga ik veranderen.
@ Willem Jan;
1) was nog geen topic over, dit is toch een topic om te testen ? dat was de bedoeling voordat ik alles opbouw en het blijkt niet goed te zijn.
2) resolutie: het is een gamers site, gamers werken nooit onder de 1024 resolutie dus ik zie niet echt in waarom ik hem op 800 x 600 zou aanpassen.
3) scroll werkt niet, ga ik nog uitzoeken, zal wel een stukje code bij moeten speciaal voor FF, geen idee op dit moment.
Al met al weer wat werk voor de boeg maar dankzij de hulp hier lukt het toch al aardig :-)