Na lang zoeken naar een script die met sjablonen kon werken ben ik uiteindelijk op FCKeditor uitgekomen.
Helaas blijkt dat dit geweldige script meestal wordt gebruikt in combinatie met een CMS programma.
Weet iemand misschien een oplossing om FCKeditor gewoon te gebruiken als bestand editor zonder het te hoeven invoegen in een CMS systeem ?
( Dus als stand-alone applicatie ?)
FCKeditor is een editor die online je bestanden kan bijwerken volgens het WYSIWYG principe.
Het grote voordeel is dat je sjablonen kan gebruiken en wat dus een hoop werk kan schelen.
Maargoed.. FCKeditor is dan misschien ook een soort CMS.. maar ik zoek dus een methode om hem stand-alone te kunnen gebruiken.
OF om bijvoorbeeld rechtstreeks aan te kunnen spreken met de bestandsnaam die ie moet aanpassen..
Is er trouwens iemand hier die hem zelf ook gebruikt ?
Greetzz,
Floris.
?
Onbekende gebruiker
22-03-2006 19:25
Nee ik niet. Ik houdt niet van WYSIWYG.
Hou het op plain tekst met Editplus.
bbcode met een preview in popup vind ik het handigst
?
Onbekende gebruiker
22-03-2006 20:59
In het verleden FCK gebruikt. Na een blik op de source (gruwel, gruwel) snel overgestapt op TinyMCE. Dit wordt geleverd met een setup waar mee je een tabel naam kan kiezen en alles wat jij bedoeld automatisch wordt gegenereerd.
Heb dezelfde ervaring als MarDek. Eén minpuntje: TinyMCE heeft niet standaard een image manager module. Daar moet je voor betalen. Je zult dus zelf een uploaddeel moeten schrijven.