Ik zit met het volgende probleem.
Apache en PHP 5 zijn geinstalleerd via wamp. op mijn eigen browser wordt phpinfo.php weergegeven. PHP werkt.
Maar andere php pagina's worden niet altijd weergegeven. Dit geldt wanneer er met een string naar een url wordt verwezen.
Online bij een externe server draaien deze pagina's perfect, maar niet op mijn eigen pc, wat erg lastig is bij het webdesignen. Het gaat om code zoals:
<?php
echo
("<FRAMESET FRAMEBORDER=NO FRAMEBORDER=0 BORDER=0 ROWS=\"118,*\">
<FRAME SCROLLING=\"NO\" SRC=\"head.php?title=$id\" NAME=\"head\" NORESIZE>
<FRAME SCROLLING=\"AUTO\" SRC=\"$id.php\" NAME=\"main\" NORESIZE>
</FRAMESET>");
?>
</body>
Wie kan me helpen?

<?php
echo '
<frameset frameborder="no" border="0" rows="118,*">
<frame scrolling="no" src="head.php?title='.$id.'" name="head" noresize>
<frame scrolling="auto" src="'.$id.'.php" name="main" noresize>
</frameset>';
?>

Single quotes, variabelen buiten de quotes html in kleine letters.

Is sowieso al een stuk overzichtelijker :)
Of het nu werkt zou je gewoon even moeten testen...
je hoeft je echo toch ook niet tussen haakjes te zetten?
Maar het kan wel :S
ah ok.. :) (let maar niet op mij... :) )
Het script dat ik geplaatst heb was slechts een voorbeeld.
Blijft de vraag waarom het gepubliceerd wel fantastisch werkt, zelfs op twee verschillende hosting sites, maar op mijn eigen pc lokaal niet. Terwijl ik de nieuwste wamp heb geinstalleerd.
Wat zie ik over het hoofd bij de installatie van het één en ander?
echo is een functie, dus echo(), maar het is niet verplicht.

En waarom moet je een frameset in php doen? Doe dingen die in html gaan gewoon in html.
Kijk welke versies php/mysql op de hosts draaien en vergelijk dat met die je zelf draait.
Ik gebruik de laatste versie van php, php 5. Dan zou je toch verwachten dat het zou moeten werken. Ook de Apache is de allerlaatste versie: 2.0 nog wat.

Ik hoop dat er een simmerik opduikt die wat verstand van servers heeft en PHP

P.S. Het script is goed, daar valt niets aan af te dingen. Natuurlijk kun je het anders schrijven, maar dat betekent niet dat het niet goed is. Laten we de alternatieven buiten beschouwing laten.
En wat staat er dan b.v. in zo'n string die niet werkt?
Bijvoorbeeld:

Not Found
The requested URL /YYY/nl/.php was not found on this server.
--------------------------------------------------------------------------------
Apache/2.0.55 (Win32) PHP/5.1.2 Server at localhost Port 80

op de plek van de /.php zou dan een variabele gegenereerd moeten worden als bijvoorbeeld 'welkom'. zodat je welkom.php krijgt.
(Waarom niet op de eigen server en wel op mijn hosting site bij een externe server?)

Reageren