Het is mijn gevraagt om een website te maken voor multi languages, nu is het niet zomaar een multi language site zoals ik er al veel op internet heb gevonden.
Je moet het zien als volgt:
Een klant moet de site in zijn eigen taal kunnen vertalen, de site is dus standaard engels, maar 1 klant mag dus extra taal kunnen toevoegen, stel je dus voor dat voor elke variable die is genomen een vertaling gekozen mag worden en vervolgens worden ingevoerd in de database.
de site moet ook makkelijk veranderd kunnen worden naar een andere taal. uiteindelijk zal de database goed gevult worden met verschillende talen en kan een gebruiker hier gemakkelijk tussen switchen.
Mijn vraag is hoe ik dit op een gebruiksvriendelijke manier kan realiseren. Ik snap dat het kan overkomen dat ik het probleem zo bij een ander neerleg, maar dit is niet het geval Ik heb ook wel degelijk research gedaan, en het is dus iig de bedoeling dat het language systeem(zo zou ik het maar noemen) volledig in een MySQL database komt, overigens is de rest van de site dit ook al.
Even als toevoeging op de vraag.
Het betreft hier een Enquete systeem, een klant krijgt dus toegang tot de site en kan vervolgens een enquete aanmaken, en dus als 2de optie ook een vertaling aanmaken. Vervolgens als de enquete gereed is wordt hij online gezet met username en passwoord voor de overige gebruikers van de desbetreffende gebruikers die deze enquete moeten gaan invullen. de site zal dus de klant kan dus opgeven wat voor de gebruikers de default language is en de gebruiker moet ook nog eens kunnen switchen tussen de default language of engels.
Hoe het mij het beste lijkt is als volgt
een klant kan dus een taal toevoegen, dan krijgt de klant dus een gehele lijst met alle engelse woorden en vervolgens kan hier een vertaling opgegeven worden. mits alle velden zijn ingevult wordt de taal opgeslagen.
Het toevoegen van de enquetes wordt gedaan door de klant en zal geen vertalings optie hoeven te bevatten, de vertaling betreft dus alleen voor de site zelf.
Het ophalen van de taal dus naar mijn mening als volgt gaan:
er wordt gekeken in de database welke talen er beschikbaar zijn, vervolgens wordt er gekeken naar de selectie van de taal die is gedaan, als deze selectie niet bestaat zal de default taal worden geselecteerd(in dit geval engels).
As er nog onduidelijkheden zijn hoor ik dit graag en zal hier dan zo spoedig mogelijk meer toelichting bij geven.
608 views