Door
Ronald
op 23-03-2006 12:20
gewijzigd op 23-03-2006 15:13
313 views
Ik ben bezig met het maken van een script waarmee ik gebruikers uit een project groep kan verwijderen. Een formulier in het script geeft de voornaam , achternaam en een werknemer id van een gebruiker door in 1 string.
Nu wil ik de werknemer id uit die string filteren en in een variable zetten. Weet iemand hoe ik dat kan doen?
gr ronald
edit door PHPerik: titel aangepast. "Hulp nodig" heeft niemand wat aan ;-)
Wees eens wat duidelijker. Wat heb je nu? Een database? Een array in een sessie?
Een string uit elkaar halen kan met explode(), vervolgens heb je een array waar je dan de juiste waarde vrij eenvoudig uit kunt halen. Maar dat is een beetje afhankelijk van wat je nu hebt.
@arjan
Sorry ik snap het niet helmaal. Hoe kan ik een value aan een option mee geven ? :)
gr
dit heeft te maken met dat je met classes en objecten werkt.
om een functie te koppelen aan een variable doe je dit als volgt.
<?php
include_once("includes/phpleden.class.php");
$Leden = new phpleden();
$Leden->connect(); //connectie maken naar de mysql database mits deze optie beschikbaar is in je class
$Leden->leden();// de functie aanroepen
//vervolgens als er overige variablen zijn in de class kan je deze aanroepen dmv het volgende:
$Leden->id;
$Leden->naam;
?>
ik hoop dat je hier wat aan hebt
Ik heb niet echt veel verstand van PHP maar volgens mij is dat niet wat hij bedoeld. Want het ik zie er geen logica in dat dit met een value aan een option geven te maken heeft.
Ik kan het uiteraard fout hebben. :)
Met deze aanpassing krijg je de ID geretourneerd i.p.v. ID,VOORNAAM,ACHTERNAAM. Als je het beide wilt, dan kun je het inderdaad met explode opsplitsen, al kun je het dan beter gewoon opnieuw uit de database trekken aan de hand van de ID.
?
Onbekende gebruiker
23-03-2006 15:12
Denk er overigens aan dat wat Jeffrey even "Wat de bezoekers te zien krijgen" noemt, niet het enige is wat de bezoekers te zien krijgen, HTML is client sided, dus de gebruiker kan alles zien.