Ik heb een stats scriptje geschreven, dat de bezoekers telt, en de hits per ip... De hoofdteller telt enkel het aantal Ips, om flood (?) tegen te gaan...

Nu, ik heb eens ergens gezien dat men kan zien aan je IP of je bij Belgacom of Telenet aangesloten bent (2 ISPs uit Belgiƫ) ... Is dit zelf te maken, of blijft dit onmogelijk?

Het is een dom ding natuurlijk, want wat heb je eraan, maar toch zou het een leuk extraatje zijn :))

Grtz
Het is wel te doen,, Meestal heeft een ISP, een standard nummer waarmee een IP begint,,

Volgens mij moet je doen dat

IP : 123.X.X.X == Telenet.. zoiets,,
Kun je op verschillende manier doen,,
Hmm dat is een mogelijkheid,
maar vrij moeilijk dus...
Want ik zou niet weten waar ik aan die gegevens zou moeten geraken :-/
Volgens mijmoet je dan zoeken op google ,, naar Telenet IP range of zoiets
telenet is altijd begined met 213.118 maar er zijn nog host met 213 pijs ik, nu is mij telenet ip -->
213.118.137.128
Ik heb op dit moment 81.240.xx.xx... Maar soms begint mijn ip ook met 213... dacht ik toch...
En ik heb Belgacom ADSL... Denk dat ik zo'n script best laat, is onbegonnen werk zo te zien... :)
Vandaar dat je 213.118 == aan telenet moet doen
Je kunt het volgens mij ook zo doen

<?php

$host = @gethostbyaddr($_SERVER['REMOTE_ADDR']);

?>

Dit is het niet,, sorry fout gezien

Wat krijgen jullie trouwens zien als je dat doet ?
Met dit commando krijg je de host...
Voor telenet bvb 'D5766593.kabel.telenet.be'
Daar kan ik misschien al iets mee doen ;)
Jah want dan zeg je iets zoals preg_match('D5766593.kabel.telenet.be', Telenet);

Iig zodat hij alles wat op 'D5766593.kabel.telenet.be' lijkt dat hij dat veranderd in Telenet ,, Maar nu weet ik dat we iets over het hoofd zien,, want als ik het doe krijg ik dit 'Hempc1.Marsys.local'
En Hempc1 is me pc zijn naam
Marsys is netwerk Naam en Local is lokaal gericht :S
<?
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$fullhost = gethostbyaddr($ip);
$host = preg_replace("/^[^.]+./", "*.", $fullhost);
?>

Dit vond ik op PHP.net... Hier kan ik wel mee verder... Thx voor de hulp Sulfer... :)

--- EDIT
Als ik het lokaal test, krijg ik gewoon mijn pc naam, maar als ik het vanaf een server test, komt het mooi uit bij mij.. :)

Reageren