Ik heb een chatbox nodig voor mijn site, ik weet niet of iemand toevallig nog een sciptje voor mij heeft of tips.

PS. Ik weet dat er al scripts zijn over chatboxen, maar ik wil dat er alleen onderaan de pagina een chatbox staat en daarboven niet.
Zoeken is ook een sleutelwoord tot de oplossing

edit
Scriptlib
Heb ik ook al gedaan, maar er is niet veel te vinden...
Waar zoek jij dan op?
Op deze site: "chat", dan vind ik 3 topics/scripts, maar die vullen de hele pagina. Dat wilde ik voorkomen.

Op google: Al verschillende dingen, maar geen super resultaat.
Dus jij bent opzoek naar een chatbox die onderaan de pagina staat...

Sorry, die bestaan niet. Gelukkig kan je het zelf oplossen met een stukje css ofzo. Jou 'eis' heeft echt helemaal niks met de chatbox te maken namelijk.
En er scheen ook een javascript funcite te zijn waarmee je kon refreshen, zonder echt te refreshen... Weet iemand hier wat meer over.

Dan kan ik misschien zelf wel wat maken.
Omdat ik kritiek kreeg, ga ik hier weer verder. Je kan hierboven lezen wat het probleem is, en ik begrijp geen ene ...... van die functie.
ik heb nu een scriptje (Zie hieronder), maar hij laat de nieuwe berichten niet zien. Iemand een oplossing???

<form action="<?php $_SERVER['PHP_SELF'] ?>" method="POST">

<input type="text" size="89%" name="textinvoer" style=" background-color: #FFFFFF; border: 0">
	  <input type="submit" value="submit" name="submit">

</form>

<form name="chat">

<input type="text" size="100%" name="text1" style=" background-color: #FFFFFF; border: 0"><br>
	  <input type="text" size="100%" name="text2" style=" background-color: #FFFFFF; border: 0"><br>
	  <input type="text" size="100%" name="text3" style=" background-color: #FFFFFF; border: 0"><br>
	  <input type="text" size="100%" name="text4" style=" background-color: #FFFFFF; border: 0"><br>
	  <input type="text" size="100%" name="text5" style=" background-color: #FFFFFF; border: 0">

</form>

<script language="javascript">

function chatten(){

<?php

$SQL_statement6="SELECT * FROM chat";
	  		$resultset6=mysql_query($SQL_statement6);
	  		while($data6=mysql_fetch_array($resultset6)){

$text1 = $data6['bericht1'];
	  			  $text2 = $data6['bericht2'];
	  			  $text3 = $data6['bericht3'];
	  			  $text4 = $data6['bericht4'];
	  			  $text5 = $data6['bericht5'];

}

?>

var text1='<?php echo $text1; ?>'
			var text2='<?php echo $text2; ?>'
			var text3='<?php echo $text3; ?>'
			var text4='<?php echo $text4; ?>'
			var text5='<?php echo $text5; ?>'
			document.chat.text1.value=text1
			document.chat.text2.value=text2
			document.chat.text3.value=text3
			document.chat.text4.value=text4
			document.chat.text5.value=text5

setTimeout("chatten()",5)

}

chatten();

</script>

Je moet geen punten zetten in je code tags, dit gebruiken wij enkel om ze te laten zien zonder dat ze effect hebben.
oke, wist niet hoe het werkte...

Reageren