Ik beheer behoorlijk wat servers en ik weet dat het heel simpel is om de klok niet in de toekomst te laten lopen.
Is jullie server een linux bakkie, installeer dan even ntpdate en zet deze regel in de crontab en de klok zal weer gelijk lopen.
*/10 * * * * /usr/local/sbin/ntpdate ntp.ucsd.edu ns.scruz.net ntp1.cs.wisc.edu >/dev/null 2>&1

PS. Ik heb ook het idee dat de klok niet alleen voor loopt, maar ook te snel.
het was idd wel rustig vannacht, gewoon 7 uur lang niemand die gereageerd had. en de onderste reactie was van 20.00 uur..

Mij was het overigens ook al opgevallen dat phphulp in de toekomst liep.

ik poste dit bericht om 18.13
Kalle schreef op 25.03.2006 18:19
Nou elsy als jarenlange fan, en alle bandjes heb stuk gedraaid, en de hoofden van bert- en ernieknuffel nog net aan hun lichaam hangen. Hmm volgens mij overdrijf ik een beetje.

Nee, hou maar op!
Anders ga je straks nog vertellen dat je die lieverd Ernie nog steeds in je bed hebt liggen, ha, ha
Wohoeoeeee tis nu 7 minuten. Vannacht postte ik nog wat om 2.03 Dus dat lijkt me stug dat de eerste weer kwam om 9 uur.
Elsy schreef op 25.03.2006 18:24
[quote=Kalle schreef op 25.03.2006 18:19]Nou elsy als jarenlange fan, en alle bandjes heb stuk gedraaid, en de hoofden van bert- en ernieknuffel nog net aan hun lichaam hangen. Hmm volgens mij overdrijf ik een beetje.

Nee, hou maar op!
Anders ga je straks nog vertellen dat je die lieverd Ernie nog steeds in je bed hebt liggen, ha, ha[/quote]
Nou bij mij ligt in niet in mijn bed maar tussen mijn rechterarm ligt Ernie en tussen mijn linker ligt Bert...... Tussen? Ja tussen ik hele hele brede armen en lang uiteraard.
nouja.. t was iig een best wel lange tijd.. meestal word er nog om half 3 's nachts en dan 's ochtens 5 uur ofzo weer eens iets gepost (ja ben soms nog wakker rond die tijd)
Uhm, ik wil niet vervelend doen maar wat is er zo erg aan dat de klok ietsje in het voren loopt?

Nu ik er op let vind ik het wel grappig dat ik 5 minuten in de toekomst kan typen ;)
Kom kom we gaan er een site over maken, reclame maken op google. KOMT DAT ZIEN!!! KOMT DAT ZIEN!!! OP PHPHULP.NL KAN MEN WEL 5 MINUTEN IN DE TOEKOMST TYPEN. KOMT DAT ZIEN!! KOMT DAT ZIEN !!!
Coooooooooool....
We hebben nu: MIJ en HAN. We staan als een blok achter de future of PHPHULP. Join de groep.
Doe mee en je verdient 5 minuten in de toekomst!!
KOMT DAT ZIEN EN JOIN DE future of PHPHULP groep!!

Reageren