Ik heb een site en ik wil graag dat de IP adressen worden opgeslagen zodat ik kan zien wie er op mijn site is geweest voor hacker en dat soort lui.
Als je dit scriptje bovenin je pagina zet, word het in je database opgeslagen:

<?
mysql_query("INSERT INTO visitors (ipadress, datetime) VALUES('".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."', NOW()) ");
?>

Moet je natuurlijk in je database wel eventjes de tabel visitors aanmaken, met een veld ipadress en datetime. Datetime een dateveld van maken
In een database opslaan in het geval je SQL toegang hebt.
CREATE TABLE iplogs (
log_id int(12) NOT NULL auto_increment,
datum DATETIME,
ip varchar(15) NOT NULL,
user_agent varchar(100) NOT NULL,
PRIMARY_KEY( log_id )
)TYPE = MYISAM;

$sql = "INSERT INTO iplogs (datum, ip, user_agent) VALUES (NOW(), '{$_SERVER['REMOTE_ADDR']}', '".addslashes($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'])."');";
Hé hoe moet je een tabel aanmaken voor ipadress en datetime. Is bijv. config mij database??
Dat mag in PHPMyAdmin of door het in PHP te doen.

Kijk voor het laatste geval eens in de PHP Howto
Het makkelijkste is gewoon via PhpMyAdmin. Als je dan in je database zit, zie je staan 'maak tabel'.

Daar vul je dus de naam in en geef je drie velden mee.

Veld 1: id
Veld 2: ipadress
Veld 3: datetime

Veld 1 geef je INT 11 en auto_increment mee als optie en Primary Key.
Veld 2 gewoon varchar
Veld 3 geef je DATE mee
@Sebastiaan: Er staat een 'date' (te veel) in jouw query. Die kan er uit gehaald.
is config bijv. mijn database??
config jouw database? hoebedoel je dat?

Als het goed is heb je van jouw host (ik neem aan dat je het niet lokaal hebt draaien) een link naar je database gehad.

www.jouwdomein.nl/PhpMyAdmin bijvoorbeeld, ik zeg maar wat. Als je daar dan naartoe gaat, kun je in je database inloggen
@Roy: Een kolom 'datetime' noemen is niet verstandig. Het is een gereserveerd word. En een ip-veld is max 15 chars.

Reageren