Weten jullie nog wat site's (in het nederlands) waar je scrips vandaan kunt halen. En site's waar ze je kunnen helpen om een srcipt te maken. Want ik ben echt een beginner.

edit: of mag dat ook weer niet??
ZIjn er niet meer want met websitemaken zijn veel site's in het engels en phpfreakz moet je je aanemelden
Ik ben wel bezig met een php handleiding maar ivm school zal het nog wel een maandje duren voordat die af is.

Helpen doen we hier op het forum btw, daarom noemen we het ook phphulp.nl. Overigens kan ik je aanraden om een keer een goed boek door te lezen, dat kost wel moeite maar legt uiteindelijk een betere basis in een kortere tijd.
Tuurlijk mag je scripts gebruiken. Ze worden niet voor niets online gezet.

Tip van een php-leerling:

Zoek een script hier op de site waar de reacties erg positief van zijn. (Nieuws systeem V2 van Arjan Kapiteijn) Ga eens goed na wat ie allemaal doet. Verder gewoon dingen die je wilt gebruiken lekker aanpassen. Stap voor stap. Iets aanpassen: kijken of het werkt. Niet te veel in 1 keer, dan zie je precies waar het fout gaat.

Veel succes ermee!
@ Peter : gewoon beginnen want ik kan je uit mijn eigen ervaring vertellen dat de scripts van een ander altijd het net niet zijn. Ik heb ook veel scripts uit elkaar gehaald en bekeken en ben nu zover dat ik mezelf vertrouw en zelf aan de slag ga en niet meer stop tot ik alles aan het draaien heb. Natuurlijk loop ik tegen dingen aan en dan meld ik me altijd hier zodat ik dan weer wat tips en hulp krijg en ik weer verder kan.

PHP leren is veel uren van scripten en gewoon zelf doen.

1) neem een eenvoudige editor (zelf heb ik crimson editor)
2) een kopje koffie/thee/wat je lekker vindt
3) goeie muziek
4) goeie zin
5) doorzettingsvermogen
6) link naar PHPhulp

en echt je leert PHP'en!!
Suc6!
7) en een koekje
8) ontwikkelingsvermogen en inzicht tonen
9) en een goede nekmassage (kan ik wel gebruiken)

Reageren