Nu denk ik ook niet dat document.write gaat werken. document.write werkt alleen in de pagina waneer deze nog gerenderd wordt. document.getElementById vereist een volledig gerenderde pagina. Dus document.write begint weer aan een nieuwe pagina, en verlaat de oude. Niet ideaal.
Nee klopt allemaal maar ik was te lui om document... en een net voorbeeld uit te werken, maar bedankt iig!
Edit: Werkt niet. Ik probeer hier( http://www.thetriads.be/?act=idx ) alle links met de _blank class de blank target te geven. Dat gaat nu alleen handmatig door aan iedere link een onmouseover script te koppelen, maar het zou handiger zijn als het gewoon makkelijk via één centrale Javascript ging.
[ignore]Hmm, je moet inderdaad eigenlijk eerst met links[i].hasAttribute('class') kijken of er wel een class="" in de tag zit...[/ignore]
?
Onbekende gebruiker
27-03-2006 09:00
Vreemd, het wil gewoon niet. :S
Zelf met simpel controleren op rel of rev tags en op die gegevens de target blank maken lukt niet, terwijl het handmatig via een mouseover event wel gaat :S
Zet anders is als een debug test document.write("<br>test<br>");
In dat stukje script van Jelmer, als dat dan boven de rest van je pagina staat is het probleem duidelijk. Want dan probeer je een element aan te roepen wat nog niet bestaat, en als je het daarna handmatig probeerd met een mouseover event lukt het wel, omdat hij dan wel bestaat.
?
Onbekende gebruiker
27-03-2006 15:38
Of een alert doe ik wel, document.write werkt (gelukkig) in XHTML niet.
Oké. Test resultaten:
i: 0, Target: , Class naam:
i: 1, Target: , Class naam:
i: 2, Target: , Class naam:
i: 3, Target: , Class naam:
etc...