Het zal vast simpel zijn, meer ik heb geen idee hoe ik een rechte lijn met photoshop moet trekken. Weet iemand hoe het moet? Ik gebruik versie CS2
marquee tool. En dan vullen met ene kleur. Je kan een single marquee tool gebruiken en dan vullen.
Shift inhouden?
Allebei goed :-)

edit: hoewel, een diagonale lijn kan ook recht zijn, en dan werkt alleen de methode met shift.
nee hoor.

Met shift krijg je een rechthoek of draai je 45 graden steeds. Soms nog 1 daar tussen.
Nou, dan heb je toch een rechte lijn? Hij vraagt niet per sé om horizontaal of verticaal.
Kalle schreef op 02.04.2006 17:42
nee hoor.

Met shift krijg je een rechthoek of draai je 45 graden steeds. Soms nog 1 daar tussen.

Err? Met shift trek je een lijn onder 0°, 45° of 90°, maar niets rechthoek hoor...
Ja doei.
Je ziet het Richard, mogelijkheden genoeg.
De methode met de marquee gaat via de single row/single column marquee tool. De methode met shift gaat via de line tool.

edit: met de line tool trek je trouwens altijd een rechte lijn. Met shift erbij gaat hij in stappen van 45 graden. De line tool werkt het snelst naar mijn ervaring.
Rafael schreef op 02.04.2006 17:45
[quote=Kalle schreef op 02.04.2006 17:42]nee hoor.

Err? Met shift trek je een lijn onder 0°, 45° of 90°, maar niets rechthoek hoor...[/quote]

Sorry ik dacht als aanvulling op mijn marquee tool.

edit: het was wel wat handiger geweest als je line tool erbij had gezet
Ik had line tool ook al ondekt, alleen maakt deze een pijl-vorm i.p.v een rechte lijn

Reageren