Ik heb (vind ik zelf) best wel mooie knoppen gemaakt voor mijn site. Ik heb gewoon wat met paint zitten klooien ensow. Maar ik heb nu een probleempje: Ik weet niet hoe ik ervoor moet zorgen dat de achtergrond doorzichtig is. En niet wit!!! Want dat past niet echt op bouterworld. Ik heb ook de layout "stijl" een beetje veranderd. Waardoor het nu moeilijk word omde achtegrond gewoon een ander kleurtje te geven.

Ik hoop dat iemand dit vage berichtje begrijpt en mij kan helpen!!!

Groetjes, lotte
Je kan een bepaalde aplha meegeven in het geval van PNG, echter, IE heeft hier moeite mee.
Heb je ze in PhotoShop gemaakt Lotte? Of heb je PhotoShop?
Ik heb ze in paint gemaakt. En ik heb Photoshop. :D
Ik heb het ook al met Lotte besproken op MSN, maar ik zou de oplossing niet weten, aangezien het in Paint staat en niet in Photoshop layers. Misschien knippen en plakken, maar ik weet niet of dat mooi gaat worden.
Ik kan aardig PhotoShoppen en wil je wel helpen.

edit: is het een Paintshop Pro bestand met of zonder layers?
jah? Cool!!!! :D
Okee, lees even mijn edit op mijn vorige post ;-)
Je kan met photoshop ook doorzichtige gifjes maken, alleen ben je daardoor beperkt tot 8bit kleuren o.i.d. Dat word dus automatisch niet zo mooi...

Een andere oplossing is PNG (een van de betere methodes imho, hoge compressie, geen verlies van kwaliteit, alleen niet geschikt voor grote afbeeldingen), die ondersteund wel doorzichtigheid maar dan zul je wat trucjes op je webpagina moeten gebruiken om het door IE te laten snappen.
Ik heb adope Photoshop (gen idee wat er verder nog bij moet) en adope Photoshop elements ofsowiets. Die eerste is trouwens nederlands.
PNG is inderdaad mooier, maar als je weet wat je doet kom je met GIF ook een heel eind. Vooral als het om buttons gaat.

Goed uitsnijden en met de juiste kleur voor "matte" werken levert eigenlijk altijd goede resultaten op.

Reageren