Ik wil een soort vragenlijst, en dat elk antwoord een waarde heeft bijv
1 a 2 punten
b 1 punt
2a 1 punt
b 2 punten
3 a 1 punt
b 3 punten
c 2 punten

en dat hij dan aan het einde die punten optelt op de (achtergrond)
en da tie dan totaal bijv 12 punten heeft dat ie dan bij conclusie komt die 12 puten heeft
Dus dat je ook nog bijv 4 conclusies hebt , 1tje van 12 punten , 18 , 24 , 30
En waar het antwoord het dichtst bij in de buurt komt word weergegeven. Waarmee is dit te realiseren?
Dit kan met PHP maar wat is je vraag
Ik wil een vragenlijst waar mensen informatie uit kun halen, wat bijvoorbeel dhet best bij ze past.
Dat wil ik doen door middel van 10 vragen te stellen.
Ik wil dan dat elk antwoord een waarde krijgt. bij voorbeel 1 of 2, waneer ze dan die vragenlijst hebben ingevuld hebben ze een eindgetal(alle getallen va de antwoordne dei gegeven zijn bij elkaar opgeteld). ik heb uiteindelijk 6 informatie bronnen.
Als je bijvoorbeeld in totaal hebt 12 punten heb je bron 1
als je tussen de 13 en 17 zit bron 2, 18 en 20 bron 3 enz enz.
SN ap je beetje wat ik wil?
iemand iets?
Maak een sessie aan. Na iedere vraag de punten er bij optellen die bij de voorgaande vraag & antwoord hoorde.

Aan het einde heb je dan één mooi totaal en kun je een "advies" geven.

Jelmer
ja mar hoe werkt dat?
kijk als ik bijvoorbeel een database maak met acces, komt het er al "redelijk uit" , maar ik weet niet of dit nodig is, en of ik anders die db aan de website kan linken..
probeer het eens met formhandler, dit is wat makkelijker te begrijpen voor beginners (automatisch formulieren maken in een paar scriptregels) www.formhandler.net

maar je kan hier niet vragen of er een script voor je gemaakt kan worden, het is hier voor hulp en vragen...
je zou bijvoorbeeld kunnen kijken n.a.v. de post van Baken kunnen uitzoeken wat sessies zijn en hoe deze toe te passen
mijn vraas is ook of het kan zoals ik denk dat het kan ? een werkende db maken zodat je zeg mar het formulier hebt waar je het in kunt vullen, en dat je dan zorgt dat het "formulier " uiteindelijk op de site te zien valt, en dat als je da tin vult, dat ze dan dei gegeven eruiit gooien?
Kijk hier heb je een soort voorbeeld hoe ik het wil, alleen dan is mijn vraag hoe doe je dit met keuze rondje(radio buttons?)?
uiteindelijk moet het wel weg maar dit is het begin kan iemand mij helpen? heb het zelf al geprobeerd alleen dan telt hij de waarde niet op..
Ik zou je een paar dingen aan willen raden:

- Koop een PHP boek en ga PHP leren
- Gebruik geen Microsoft producten zoals Access bij het maken van sites
- De handleiding van PHP zit op www.php.net, voor een deels vertaalde versie zie nl.php.net
- Vraag geen 250 euro voor een gastenboek en een nieuwbrief, ik had eerst wat dingen geselecteerd op die site van jou, en dan selecteer ik gastenboek en nieuwsbrief erbij en is het opeens 250 euro duurder.

Terwijl als ik jou zo inschat ben jij niet in staat om dit soort systemen zelf te maken.

BTW: Alles wat hier geplaatst wordt aan scripts valt onder de GPL(General Publicing License) waar onder andere in staat dat je de scripts vrij mag gebruiken voor niet commericiële doeleinden.

edit: Database die ik je wel aan wil raden is MySql en later misschien een keertje PostGreSql, maar dat is meer gevorderd.

Reageren