Ik ben een script aan het maken waarbij de kleur zwart is als de datum lager is dan de huidige datum, en als het hoger is dan is de kleur rood, maar <? if($datum[1] < $datum)
{$kleur1 = "#ffffff"; } else { $kleur1 = "#ff0000"; }
?> werkt niet. Wie heeft er een oplossing??
Ik denk dat je beter met time() kan werken... Omdat de tijd dan een getal is (aantal seconden sinds epoch) kan je er heel gemakkelijk vergelijkingen op loslaten...
Die Elwin had het over time ja.. en nee, dat is niet van Unix, het gebruikt de tijd van de webserver.. lees dan even het stukje in de hyperlink die ik gaf.. daar heb ik heeeelemaal uitgelegd hoe je het toepast... en als je dan nog niet snapt, of bepaalde dingen... dan mag je het weer komen vragen in het forum... Misschien dat ik je help..
De verwarring met unix is dat het in de volksmond ook wel unixtime genoemd wordt. Toch is de verwarring groter dan nodig: het werkt ook gewoon onder windows. Het is simpel een notatie in seconden na de epoch.
Op deze manier is het een simpele klus om tijden te vergelijken.
Dat de oplossing van jaap marcus niet werkt is redelijk logisch:
d/m/Y: 27/1/2004 zou als PHP al niet struikelde over de slashes groter zijn dan 3/2/2004. Maar php heeft geen native datum-herkenning, en daarom moet je het even anders aanpakken.
Een notatie van Ymd die 20040128 oplevert zal ook werken, maar die maakt geen onderscheid in tijdstip. (12:18 is precies het zelfde als 18:54 op dezelfde dag)
De verwarring met unix is dat het in de volksmond ook wel unixtime genoemd wordt. Toch is de verwarring groter dan nodig: het werkt ook gewoon onder windows. Het is simpel een notatie in seconden na de epoch.
Op deze manier is het een simpele klus om tijden te vergelijken.
Zoals ik dus ook al schrijf in die hyperlink die ik gegeven heb, maar als men te lui is om een reactie te lezen, of de tips die in een reactie staan na te trekken heb je er niets aan om alles nog een keer te vertellen.. Zulke mensen zitten gewoon te wachten op een kant-en-klaar script en zijn niet geïntresseerd om iets te leren...
maar als het goed is krijg je nu evenveel <tr>
<td> <font color=$kleur>$newdate[0]</font> </td>
<td> <font color=$kleur>$newdate[1]</font> </td>
<td> <font color=$kleur>$newdate[2]</font> </td>
</tr> als er velden zijn in agenda.txt. die ziet er zo uit: