@ PHPNewbie : mijn ervaring met javascript is dat als je PHP kan lezen dat je met wat kleine aanpassingen ook javascript kan lezen. Het boek van Arjan Burger leerde mij een en ander hierover.
Hier alwat kleine afwijkingen t.o.v. PHP:
document.write doet hetzelfde als echo
de + is de . in PHP (bedankt Jan)
Dus zo zie je dat je dan toch weer verder komt :)
Suc6
edit:
Opzich is het een goede tool voor een makkelijk allround CMS... alleen wanneer je echt specifieke dingen gaat maken is het al snel niet handig. Dan wordt het zelf schrijven van componenten en modules ook meteen een stuk lastiger...
Is zeker niet mijn favoriet. Omdat hij niet de textarea vervangt en daardoor extra code nodig hebt.. tinymce vervang de textarea gewoon..
?
Onbekende gebruiker
05-04-2006 08:13
Nadeel van FCKeditor is ook dat de benodigde code (@erik) in je eigen source komt. Bij Tiny MCE leg je alle benodigde code in de head neer. Wel zo makkelijk als je eens wilt migreren
Je kan ook de PHP klasse gebruiken die is bijgeleverd. Je hebt een formhandler, je vervangt de regel die de textarea maakt met een paar regeltjes klasse, en klaar. Dus dat is vooral afhankelijk van de opbouw van je systeem.
@ PHPNewbie : ik zal je zeggen ik ben ooit gestart (toen ik begon om een CMS op te zetten) met de FCKeditor en liep toen ook compleet vast en ben toen met hulp en tips van wes gestart met TinyMCE en dat ging eigenlijk aardig snel dat ik dit draaiende had.
Ik liep toen "vast" op andere dingen maar niet echt omdat Tiny MCE niet duidelijk zou zijn. Er is ook een heel mooi help-center erbij voor alle uitleg en meest voorkomende vragen :)
Je kan het zien draaien bij mij op m'n lissydesign site (link in mijn profiel).