Hallo,
Het heeft niets met php te maken maar ik ben op zoek naar een netwerk filter die bij installatie op een server het internet gebruik kan registeren van de aangesloten pc van dat netwerk. Ik heb al software: 'softactivity monitor' om te zien wat gebruikers doen via screens en logs maar ik ben op zoek naar software die per pc aangeeft hoeveel die gedownload en geupload heeft en dit verbruik eventueel beperken tot een aantal mb of (sex) sites te blokkeren. De gebruikers van het netwerk worden verwittigd en dit is dus geen breuk op de privacy wet van 2006. Het is een klein netwerk van +- 8 computers. Ik zou graag een programma hebben dat niet te ingewikeld is en tegen een lage prijs.
Als je server de gateway is naar het internet en dus ook een eigen firewall heeft, dan kan je een proxy server installeren en alle pc's 'dwingen' gebruik te maken van deze proxy door gewoon de firewall dicht te zetten voor andere ports. En in de proxy server kan je dan instellen waar men wel en/of niet heen mag.
hm, ik heb op de server microsoft server edition staan en ik zie daar een zeer uiteenlopende control panel, heeft dat programma die mogelijkheiden niet?
btw; de router is de gateway en die staat direct in verbinding met de server. het is eerst de bedoeling om de internet dow/upl te kunnen zien, het blokeren van domeinen lijkt mij nogal omslachtig...
?
Onbekende gebruiker
05-04-2006 08:39
Voor de router een hub (let op hub geen switch) Alle verkeer via deze hub (naar/van router) Aan deze hub een pc aansluiten met een netwerk sniffer.
let wel op, dat een hub er niet op let waar hij de datapakketjes heen stuurt. Op het moement dat jij een spel via een hub ovver het netwerk met een andere PC speelt, ontvangen alle andere computers die op die hub aangesloten zitten ook jou netwerkdata van jou spel. Deze computers kunnen en doen er niks mee, maar het zorgt wel voor vertraging van het netwerk.
Het idee dat je dus een hub moet gebruiken is omdat alle computers dan dus al het netwerkverkeer krijgen, inclusief jou computer met progje die het bij kan houden wat de computer ontvangt.
Hang dus niet 50 computers aan een hub om er een game-netwerk van te maken, daar word het netwerk wel erg sloom van ^^
das is ook niet de bedoeling, ik spreek hier over een kantooromgeving , geen lanparty :p
iemand een voorstel voor een goede sniffer het enige wat ik wil is de upload en download (internet) van elke user in het netwerk te zien krijgen dat ik dan kan gebruiken in een rechtbank indien nodig...
ik denk dat je inderdaad het best een proxy kan installeren...
Ee hub haalt niks uit, want die stuurt alle pakketjes gewoon domweg door welke hij krijgt over alle poorten die hij heeft, wat dat betreft kun je beter een switch of een router hebben welke op resp. MAC en ip filteren waar pakketjes heen gaan.
voor een goede sniffer zou je even moeten googlen, of kijk op sourceforge...