Oke, ik ben bezig met een site met een nieuws syteem. Ook kunnen er op andere "functionaliteiten" commentaar gegeven worden. Nu wil ik al dit commentaar in één tabel opslaan.
Het nieuws bijvoorbeeld blijft niet altijd op de site staan. Wanneer ik een nieuws item verwijder blijven er "nutteloze" reacties in de dbase staan.
Nu wil ik wel dat de gebruiker kan zien hoeveel reacties hij/zij geplaatst heeft. Wat raden jullie aan?
Optie 1:
Gewoon een apart veld in de tabel maken met aantal reacties, en dat die waarde elke keer bij een post wordt opgehoogd?
Optie 2:
Lekker de "nutteloze" reacties in de database laten staan en niet meer naar kijken. Wel tellen uiteraard.
Ja, dat snap ik. Maar vinden jullie het dan geen probleem dat er reacties in de db staan die nooit meer terug te lezen zijn?
Net zoals hier op phphulp.nl: wanneer een nieuwsbericht van de voorpagina is kan je die reactie niet bekijken. Maar de reactie staat wel in de db... beetje zonde van de ruimte?
Ik weet dat dit erg weinig is. Tekst stelt niks voor... Maar ga eens uit van het ergste geval...
je kan ook gwoon alle nutteloze query's updaten en de tekst van reactie leeg halen zonder dat je de hele string verwijdert zo houd je ook nog ruimte over:)
Wja.. je creeërd een probleem die er niet zou hoeven zijn.
Een nieuwsbericht delete je namelijk niet. Waarom zou je een nieuwsbericht verwijderen? Wellicht zet je een bericht op non-actief... maar voor je geschiedenis/archief/integriteit laat je een bericht toch gewoon staan?