weet iemand een site waar een tutorial opstaat hoe je je eigen forum kunt maken?

want ik wil voor mijn site een eigen forum zelf in elkaar knutselen
maar alsje nou en heel lang topic plaatste;) en daar weer reacties onder komen...
Trouwens,
Ik zou een forum niet zelf gaan maken als er al een heleboel gratis fora bestaan.. ik zou het gewoon lkkr op een PHPbb forumpje houden. Daar heb je weer verschillende soorten van. Uitgebreid en simpel...
Het kost echt heel veel tijd 1 zelf te maken.

Kerels..
Het gaat hier over het 'probleem' van MaikelvdBeek
niet over Iframes.
Als iemand een Forum wilt maken moet hij het zelf weten. En als hij denkt dat hij het kan dan moet hij het vooral doen. En ga dan aub niet die verschikkelijk PHPbb aan smeren er zijn 1000 betere forums dan PHPbb.
<?php
include('config.php');
include('ltop.php');
if(!isset($_SESSION['gebruiker'])) {
header("Location: login.php");
}
?>

dit is de beveiliging van de paginas waarvoor je ingelogt moet zijn
als je dat overal boven zet, dan ben je al een heel eind...

je kan ook inplaats van je members tabel de phpbb membertabel gebruiken...
en waar vindt ik zo'n phpbb forum?
op phbb.nl

dat had je ook zelf kunnen bedenken!;)
Harmen wat is er mee mis om een forum te maken. Helemaal niets. En het is zelfs leuker om het zelf te maken omdat je het helemaal zelf kan maken aan jouw wensen. Heb ooit voor iemand een forum moeten modden ben in totaal 10 uur bezig geweest voordat het voldeed aan zijn eisen. En het zijn echt aanpassingen die helemaal niets voorstellen. Simpele regels / aanpassingen hellaas moet je daar wel 5000 regels aan pure php source door lezen en 9000 template rotzooi. En dat was gelukkig niet koppelen aan een login van een bestaande site. Dat was nog erger geweest...

Het klopt idd heel veel tijd maar je leer er ook veel van. En waarom zou je nog uberhaupt phpen. Alles is al een keer gemaakt. Die redenatie is totaal useless. Nieuws scripts bestaan er al 1000 van. Enz...

Reageren