Allereerst PRETTIG Pasen 2006 :-)

Ik ben voornemens om een muziekje op m'n site te doen en nu zoek ik een vertrouwde mp3 site.
Tuurlijk kan ik googlen maar ja waarom niet eerst hier vragen zodat ik niet op allerlei 'maffe' sites terecht kom.

Wie heeft wat in zijn bookmarks en/of bladwijzers staan?
Je mag zowiezo niet legaal hedendaagse muziek op je website zetten, om dezelfde redenen dat je een film niet mag uitlenen of aan publiek mag laten zien***

Maar er schijnt wel muziek te zijn die onder GNU GPL valt (hoe kom je er toch op :+ ) en die mag je wel overal en altijd gebruiken. Een oer-Hollands voorbeeld (wel even opletten, volgens mij zijn er ook nummers met andere rechten) maar via google is nog veel meer te vinden.

Of je moet natuurlijk willen betalen aan BUMA, of wie dat dan ook mag regelen...

Edit: En natuurlijk iedereen, prettig pasen en moge jullie in een betere toestand zijn dan ik!

**Je merkt het misschien wel aan m'n toon, maar terwijl ik dit zeg bouw ik weer een inmens grote haat op tegen die 'mensen' die dit soort licenties voor 20 euro door je strot willen duwen, de mensen die geloven in DRM, de mensen die werken bij Planet, ja, die kutlui! Stomme ik-wil-overal-zoveel-mogelijk-macht-op-houden-zodat-ik-zoveel-mogelijk-kan-verdienen mensen!
Naast dat je verplicht bent om auteurs rechten af te dragen voor het online publiceren van ander mans muziek ik het ook bloed irritant. Dus niet doen..
OK helder voor de mp3 wat zijn de alternatieven?
Die midi's (of hoe noem je die...) maar goed dat hoeft voor mij niet want die vind ik niet om aan te horen....
Doe het gewoon niet, de meeste mensen vinden het irritant (waaronder ik)
Ik heb mijn eigen muziek wel ;)
Op al het muziek dat je niet zelf maakt zitten auteursrechten op. Dus ook midi's van Windows...
M.a.w. geen goed plan dus het erop zetten van muziek :)

Tja...ik wou het zo maken dat je dan kon kiezen om het muziekje aan en/of uit te zetten dus geen gedwongen luisteren.
Hoi Lissy,

ik denk als je het aan mensen vraagt die zelf sites maken, dat ze muziek op een site altijd afraden. Als ik naar mezelf kijk, dan zet ik muziekjes ook altijd zo snel mogelijk uit, behalve wanneer ik bewust naar muziek op zoek ben.
Maak gewoon zelf een muziekje, programma's daarvoor zijn Ejay en Magix music maker. Ik doe dat ook als ik een site maak, een weekje oefenen en je kunt mooie muziekjes maken
Je kan een stream van AOL Music gebruiken. Zie websites als streaming-clips.nl, cliptop40.nl clippagina.nl

Of zoek eens bij Creative Commons.
Wat dacht je ervan om het zo te maken dat het niet automatisch afspeelt?
Dan kunnen de mensen altijd kiezen :)
Gewoon Mp3 spelertje in je site 'intregreren' ;)
Gr. Luke
P.s. dit zou ik trouwens Flash doen...
Anders krijg je wel eens problemen...
Firefox gebruikt normaal iTunes
IE normaal Windows MP
Daarvan zijn de vormen anders dus dan word het er niet mooier op ;-)

Reageren