hallo :)
ik be op zoek naar een affiliate programma
iets waar wbemasters hun site gratis kunnen toevoegen (een afbeelding of een link) als ze een link van mijn site zetten op hun pagina.
Nu ik weet dat dit makkelijk te doen is met een contact pagina, maar het programa moet ook bijhouden hoeveel bezoekers ik krijg van elke affiliate, en liefst ook hoeveel zij der krijgen van ij ?
Weet iemand zoiets liggen ?
Ik weet dat het bestat, want er zijn veel grote sites die zo te werk gaan met hun affiliates
bij voorbaat dank :)
Vrij simpel,

je zorgt dat je een database maakt met daarin een ID, de naam van de website, de url van de website, 'in' & 'uit'.

Je laat de andere websites linken naar jou als http://www.website.nl/?actie=in&id=1234

En jij links zelf naar andere websites met iets als http://www.website.nl/?actie=uit&id=1234

In het eerste geval komt er een bezoeker binnen, je pakt dat id en maakt een query naar de database met iets als:

UPDATE tabel SET in = in + 1 WHERE id = 1234

In het 2e geval klikt iemand op jou website op een link, je ziet dat, update de 'out', haalt de url op en met en simpele header() stuur je jou bezoeker door. Daar hoeven ze allemaal niks van te merken wat een simpele update query kost geen tijd.
het hang er vanaf wat jij simpel noemt lol
bedankt voor de reactie maar ik ken echt bijna niks van php, daarom vroeg ik of iemand een bestaand programma wist :)
Het is 5 minuten werk, als er meer mensen intresse hebben wil ik wel wat maken. Maar ik kan mij niet voortellen dat die dingen niet in de database staan.

Ik pruts wel wat in elkaar, geef me 5 minuten.
Voorbeeld: klik.

Code:
<?php
error_reporting(E_ALL);

// Database gegevens.
$db_host = ''; // Server
$db_user = ''; // Gebruikersnaam
$db_pass = ''; // Wachtwoord
$db_name = ''; // Database

mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass) or die('Er kon geen verbinding met de server worden gemaakt.');
mysql_select_db($db_name) or die('Ik kon de juiste database niet vinden.');

function updaten($actie,$linkid)
{
// Mysql real escape string voor een stukje extra veiligheid
$actie = mysql_real_escape_string($actie);
$linkid = mysql_real_escape_string($linkid);

//Updaten die handel!
$query = "UPDATE affiliatie SET ".$actie." = ".$actie." + 1 WHERE id = ".$linkid."";
$resultaat = mysql_query($query);

//Als het updaten gelukt is, en de actie is uitgaand...
if($resultaat && (mysql_affected_rows() == 1) && $actie == 'uitgaand')
{
//We halen de url op
$query = "SELECT url FROM affiliatie WHERE id = ".$linkid."";

if($resultaat && mysql_num_rows($resultaat) == 1)
{
$rij = mysql_fetch_array($resultaat);
$url = stripslashes($rij['url']);

//Doorsturen die handel!
header('Location:'.$url.'');
}
}
}

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "GET")
{
if(isset($_GET['actie']))
{
//Is de actie toegestaan?
$acties = array('inkomend','uitgaand');
$actie = $_GET['actie'];
if(in_array($actie,$acties))
{
if(isset($_GET['linkid']))
{
if(is_numeric($_GET['linkid']))
{
$linkid = $_GET['linkid'];
updaten($actie,$linkid);
}else{
echo 'Sorry, dit accepteer ik niet.';
}
}
}else{
echo 'Sorry, deze actie is niet toegestaan';
}
}
}

$query = "SELECT naam, id, inkomend, uitgaand FROM affiliatie";

if($resultaat && mysql_num_rows($resultaat) >= 1)
{
echo '<table><tr><td><b>Website:</b></td><td>Inkomend:</td><td>Uitgaand:</td></tr>';

while($rij = mysql_fetch_array($resultaat))
{
$naam = stripslashes($rij['naam']);
$id = $rij['id'];
$inkomend = $rij['inkomend'];
$uitgaand = $rij['uitgaand'];

echo '<tr><td><a href="?actie=uitgaand&amp;linkid='.$id.'" target="_blank">'.ucfirst($naam).'</a></td><td>'.$inkomend.'</td><td>'.$uitgaand.'</td></td>';
}

echo '</table>';
}
?>

Databasecode:

CREATE TABLE affiliatie (
  id int(11) NOT NULL auto_increment,
  naam varchar(255) NOT NULL,
  url varchar(255) NOT NULL,
  inkomend int(11) NOT NULL default '0',
  uitgaand int(11) NOT NULL default '0',
  PRIMARY KEY  (id)
);

Sommige dingen zijn misschien wat overdreven, sommige dingen kunnen inderdaad korten of efficienter. Maar ik kijk meer naar het perspectief van de eindgebruiker die het makkelijk moet kunnen begrijpen en/of aanpassen ;). Volledig uitschrijven is dan wel handig.
eigenlijk had ik al zo'n script liggen.. maarja.
:)
nice arjan, maar elke keer ik de pagina vernieuw komt er eentje bij van de phphulp bezoekers.
En ik wilde weten hoeveelbezoekers ik krijgvanaf een site ?
KAn le dat aub der bij zetten :( ?
en is het ook mogenlijk om unieke te zien ?
Bij voorbaat dank :)
Tja, als jij de link met daarin alle parameters gaat verversen... Het is de bedoeling dat de bezoeker daarna niet dit lijstje te zien krijgt maar gewoon jou website snappie.

Maargoed, ik zou zeggen... stuur ze door naar je eigen website met een header dan verdwijnen de url parameters. Of maak een sessie aan. Als er een sessie is doe je niks, als er geen sessie is ga je optellen en maak je een sessie aan.

Reageren