Effe een vraagje hoop dat iemand me kan helpen.
ik zoek een script die uit het database de opgegeven getallen op telt. bijv.

INSERT INTO `gewerkt` VALUES (1, '2006', 'April', '27', '12', '8.20', 'Martin Nutbeij');
INSERT INTO `gewerkt` VALUES (6, '2006', 'Februari', '14', '8', '8.20', 'Martin');
INSERT INTO `gewerkt` VALUES (10, '2006', 'Februari', '14', '12', '8.20', 'Martin');
INSERT INTO `gewerkt` VALUES (11, '2006', 'Februari', '28', '8', '8.20', 'Martin');

nu moet de script alle 8.20 optellen
en de uitkomst op de website weergeven.
weet iemand iets ??
thx
<?php

$sel = mysql_query("SELECT * FROM gewerkt WHERE ?? = ??);
$count = mysql_num_rows($sel);

echo $count;

?>

zoeiets?

GR. mebus!
SELECT SUM(veld) FROM tabel WHERE veld='8.20' GROUP BY veld ?
SELECT SUM(veld) AS totaal FROM tabel WHERE veld='8.20' GROUP BY veld ?
en volgens mij hoeft group by er niet bij omdat je maar een ding vraagt namelijk de som

@ MEBUS jij echoet alleen het totaal aantal rijen en dat is niet wat TS bedoelde.
Erik heeft het imo juist door naar een van de MYSQL functies te wijzen in dit geval SUM

je kunt btw ook nog meer berekenen
bijv

$sql="SELECT 
SUM(veld) AS totaal,
AVG(veld) AS gemiddelde, 
MIN(veld) AS laagste,
MAX(veld) AS hoogste
FROM tabel WHERE veld='8.20'";

$res=mysql_query($sql);
while ($info=mysql_fetch_array($res)){
echo 
"Het totaal is: ".$info['totaal']."<br>
Het gemiddelde is: ".$info['gemiddeldel']."<br>
Het laagste is: ".$info['laagste']."<br>
Het hoogste is: ".$info['hoogste']."<br>"
Ja klopt.
Ik heb dit geprobeerd

$sel = mysql_query("SELECT SUM(uren) FROM gewerkt WHERE gebruiker='".$row_userdata['voornaam']." ".$row_userdata['achternaam']."' and jaar='$p_jaar' and maand='$p_maand'");

nu geeft hij als uitkomst 1
dat klop dat is het aantal rijen waar de door jou opgegeven voorwaarden aan voldoen
Kijk even een paar regels hoger
Klaasjan schreef op 16.04.2006 22:05
SELECT SUM(veld) AS totaal FROM tabel WHERE veld='8.20' GROUP BY veld ?
en volgens mij hoeft group by er niet bij omdat je maar een ding vraagt namelijk de som

@ MEBUS jij echoet alleen het totaal aantal rijen en dat is niet wat TS bedoelde.
Erik heeft het imo juist door naar een van de MYSQL functies te wijzen in dit geval SUM

je kunt btw ook nog meer berekenen
bijv
$sql="SELECT
SUM(veld) AS totaal,
AVG(veld) AS gemiddelde,
MIN(veld) AS laagste,
MAX(veld) AS hoogste
FROM tabel WHERE veld='8.20'";

$res=mysql_query($sql);
while ($info=mysql_fetch_array($res)){
echo
"Het totaal is: ".$info['totaal']."<br>
Het gemiddelde is: ".$info['gemiddeldel']."<br>
Het laagste is: ".$info['laagste']."<br>
Het hoogste is: ".$info['hoogste']."<br>"

De uitkomst van deze query zal maar één resultaat opleveren. De while loop is daarom overbodig in dit geval.
$sel = mysql_query("SELECT * FROM gewerkt WHERE gebruiker='".$row_userdata['voornaam']." ".$row_userdata['achternaam']."' and jaar='$p_jaar' and maand='$p_maand'");

probeer eens zo

GR. mebus!
het bedrag kan trouwen varieren dus alleen 8.20 moet niet alleen op tellen maar ook andere bedragen
@JAN
Dat weet ik maar anders krijg ik de gegevens nooit op het scherm. Oftewel hoe krijg je dan de gegevens op het scherm?

@Mebus wat jij doet is het aantal rijen tellen en dat geeft 1. Hij wil het totaal van uren dus SUM(uren)

Reageren