Ik ben op zoek naar een PHP script, welke ook direct bijlagen kan verzenden. Dit dan zonder MYSQL. Ik weet dat die bestaan, alleen kan ik die niet vinden.
Als het een script is waar het geddelte van bijlage toevoegen instaat en velden als naam en e-mail, en een keuze menu met te koop , Gevraagd en te ruil dan kan ik hem zlf wel verder uitbouwen.
Wie kan me helpen?
?Onbekende gebruiker
02-08-2004 15:09
Ik heb een tip voor je maak is een e-mail bericht op je eigen pc en sla hem bijv op op je desktop en bekijk de broncode daarvan doormiddels van kladblok of dergelijke daarvan kan je afleiden wat je in je mail() moet invoeren jemoet wel opletten dat je dat alles in de header moet invoeren en niet in de originele message parameter.
Wat ook een optie is exec aanroepen en daarin sendmail gevolgt door de broncode dit is mijn voorkeur mail() doet soms wel eens vaag met headers als je meer info wil zeg je het maar
Ik heb een tip voor je maak is een e-mail bericht op je eigen pc en sla hem bijv op op je desktop en bekijk de broncode daarvan doormiddels van kladblok of dergelijke daarvan kan je afleiden wat je in je mail() moet invoeren jemoet wel opletten dat je dat alles in de header moet invoeren en niet in de originele message parameter.
Wat ook een optie is exec aanroepen en daarin sendmail gevolgt door de broncode dit is mijn voorkeur mail() doet soms wel eens vaag met headers als je meer info wil zeg je het maar
Welk commandje bedoel je psies?
<?
exec("sendmail " . $bericht) # werkt niet :(
?>
dat klopt niet echt wat je daar zegt.. want je moet als je bijlagen met een een mail wil meesturen, het bestand eerst uploaden naar je server (dat moet automatisch gebeuren) zodat hij het vervolgens weer kan versturen.. weet niet precies hoe dat werkt.. maar mitch wellicht :)
Jep i know :)
Het probleem is alleen dat ik mijn bericht als HTML en plaintext wil verstruen, maar als ik mail() gebruik, lukt me dat niet.
Het aan gedeelte in mail() en het onderwerp geven geen problemen, maar als ik het berichtgedeelte leeglaat, omdat ik die bij de headers heb, krijg ik um niej te zien :'(
Dit is het stukje code:
<?
$headers .= $boundary;
$headers .= "Content-Type: text/plain; charset=\"iso-8859-1\"\r\n";
$headers .= "Content-Transfer-Encoding: quoted-printable\r\n";
$headers .= "<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN\" \"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd\">\n";
$headers .= "<html>\n";
$headers .= "<head>\n";
$headers .= "<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">\n";
$headers .= "</head>\n";
$headers .= "<body>\n";
$headers .= $_POST['bericht'] . "\n";
$headers .= "</body>\n";
$headers .= "</html>\r\n";
$headers .= $boundary . "--";
?>
Zo stuur ik hem dus normaal EN als HTML, maar dat pakt ie niej :(