Hoi,

Ik wil via $_GET['teamnaam'] een teamnaam binnenhalen waarin een # is opgenomen:

www.voorbeeld.nl?teamnaam=Jones#25

Dit werkt echter niet. In bovenstaad geval wordt namelijk alleen Jones binnengehaald en wordt de #25 weggelaten.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Zelfde geldt voor het teken & trouwens....
Misschien moet je POST proberen...
Da's nou net niet de bedoeling, aangezien je door middel van een link op de betreffende pagina komt. In deze link staat dan de teamnaam, die weer uit de database gehaald wordt.

Moet dan volgens mij echt met GET.
Aha, zit dat zo...

Tja ik ben niet zo heel goed in PHP, ben 't aan 't leren... maar goed misschien kan iemand anders he helpen?

Kun je die # niet veranderen, is dat een anker?
htmlentities() / htmlspecialchars()
& en # tekens kun je niet via $_GET ophalen.

Een oplossing is meerdere variabelen gebruiken, en deze dan met php combineren. Bijvoorbeeld ?teamnaam=Jones&hekje=25.

<?php

$string = $_GET['teamnaam'] . "#" . $_GET['hekje'];
echo $string;
?>

/edit
Nog een oplossing is de url om te zetten naar ascii met urlencode, maar daar heb ik niet zoveel ervaring mee... kan best zijn dat ik het fout heb :P
Deed htmlentities() dat ook niet?
Oh nee, dan krijg je juist allemaal &-tekens
Wanneer je een link maakt bijvoorbeeld

www.jouwsite.nl/pagina.php?id=teamnaam

dan moet je deze op kunnen halen met een GET

php herkent naar mijn weten niet het #4. Dat is idd, zoals Arend Jan al zei een anker in html.

Volgens mij moet het voorbeeld wat ik hier gaf gewoon werken met je Get functie die je in je eerste post gaf.

Succes! Cris
ja je zou idd een ander teken moeten verzinnen voor het #-je, want anders gaat het niet lopen
Dat teken kan ik nu wel handmatig veranderen en dan werkt het wel.
Maar mensen melden zich op mijn site aan en kunnen dan zelf een teamnaam opgeven. Hierbij hebben ze de mogelijkheid om # en & te kiezen.

Is er een mogelijkheid om het gebruik hiervan "in de kiem te smoren"?

Reageren