haalo ik ben al klaar met het login script alleen ik heb nu dus een poll hij werkt perfect enzo.
alleen ik heb dus een site met tabellen en ik wil dus eigenlijk dat hij die poll opent in een tabel zoals hier onder chek nu www.amhix.no-ip.info/amhix
nu hep ik zo'n hyperlink gedoe.
dus nog een keer die poll moet automatish openen in een tabel zeg maar zo'n doorverbinding.
De site ligt plat...maar als ik het goed begrijp wil je dus dat je in een td kunt stemmen, en dat je dan dezelfde pagina weer opent maar dan met ipv het kunnen stemmen in dezelfde td de resultaten van de poll?
Maar goed.. Je wilt dus dat je poll op dezelfde manier werkt als op phphulp.nl...? Dat begrijp ik tenminste uit je verhaal.
Dan zou ik het zo maken dat je formulier zo begint
<form method="post" action="?poll=vote">
en de submit
<input type="submit" name="pollSubmit">
ofzo, dan opent ie dus weer dezelfde pagina na het klikken op submit, en dan zet je gewoon ergens boven aan de pagina
<?
if ($_GET['poll'] == 'vote' && isset($_POST['pollSubmit'])) {
// hier dus de stem verwerken...
}
?>
En dan in de tabel waar normaal gesproken de vraag staat met mogelijk antwoorden controleren of de bezoeker al gestemd heeft...
Functie maken zou ik dan doen iets van
<?
function voted($ip) {
$result = mysql_query("SELECT id FROM poll WHERE ip = '".$ip."'");
$output = mysql_num_rows($result) == 0 ? FALSE : TRUE;
return $output;
}
?>
En dan op de plek waar de vragen / resultaten moeten staan:
<?
if (voted($_SERVER['REQUEST_URI'])) {
// resultaten van de poll laten zien
}
else {
// formulier om te kunnen stemmen
}
?>
neee neee dit bedoel ik niet niet zoal phphulp chek men site nouw eens hij doet et nu wel nou dit bedoel ik.
ik wil dus een poll in een tabel chek www.amhix.no-ip.info/amhix die poll als link staat vermeld die moet eigenlijk in het tabel verschijnen zeg maar.
dit is het.
In de constante PAGE zit nu dus de pagina die je opvraagt met ?page=... In de map page/ komen alle pagina's te staan. Als de pagina wordt aangeroepen zonder ?page=... of met bijvoorbeeld ?page=sex terwijl page/sex.php dus niet bestaat krijg je standaard page/home.php te zien.
In de tabel waar je de inhoud van je pagina wil hebben waar nu dus staat: