Omdat ik mijn site nu op een behoorlijke manier met divs en css aan het opbouwen ben vraag ik me wat af. Ik weet dat Frames en tabellen tegenwoordig "vies" zijn, maar is dat ook het geval met een IFrame ?

Of mag ik rustig een Iframe gebruiken ?
Ik heb namelijk een Teamspeak display die ik maar niet netjes krijg binnen een div maar wel binnen een IFrame.
Volgens mij moet je je geen reet aantrekken wat anderen 'vies' vinden qua HTML tags, het gaat erom welke eisen je zelf stelt. En de meeste gebruikers kan het ook geen reet schelen welke HTML tags je gebruikt zolang je site maar snel en goed is :)

Dus als jij graag een iframe wilt gebruiken of omdat er geen andere mogelijkheid is, gewoon doen.
Een I-frame is niet vies, het mooie van een I-frame, die vaak ook wordt gebruikt op een site in combinatie met div's kan je overal op je pagina plaatsen. Je laadt gewoon de pagina en het i-frame wordt meegeladen. Het nadeel wel van een frame (en ook voor een i-frame) is dat je ook de pagina die je in de iframe wilt tonen appart kan laten tonen.
Ik vraag me af of de inhoud van iframes te indexeren is door Google. Als het puur om lay-out gaat kun je met divs eigenlijk alles wat je met een iframe kunt. Als het je er om te doen is alleen de inhoud van een iframe opnieuw in te laden zonder de hele pagina te verversen, is dat voor een iframe iets eenvoudiger dan voor een div. Het is dus een afweging die je moet maken. Als je niet wilt dat de iframe-pagina apart getoond kan worden, moet je daar bijvoorbeeld weer een JavaScriptje voor maken.
Een iframe is userinterface technisch niet handig, volgens mij werken je forward en backbuttons namelijk niet meer.

Verder kan je met divjes hetzelfde als iframes imho...
Kun je bij div's ook een target opgeven dan? Dan hoeft die niet een hele pagina opnieuw te laden. Er is met JavaScript (AJAX) wel een mogelijkheid voor, maar dat gaat me net te ver, is me te moeilijk en heb (nog) geen tijd gehad/ genomen om me erin te verdiepen.
@Jan: volgens mij volgt Googlem, en ook anderen wel het src-attribuut van de iframe-tag. Pagina's in frames worden ook zonder problemen geïndexeerd, sprekend uit ervaring.

@Arjan: Back- & Forwardbutton zijjn van toepassing op alle veranderingen van url in frames. Dus stel dat je 2 frames naast elkaar hebt, een menu en een pagina, en je verandert het menu, opent dan een pagina, en vanuit die pagina verander je het menu weer, dan zal de back-button eerst het menu weer terug veranderen, de volgende klik verandert de pagina, en de laatste weer het menu. Dat geldt ook voor iFrames.

Gebruik je AJAX, dan weet je 100% zeker dat je pagina niet door Google geïndexeerd wordt.

Het grote verschil tussen een iFrame en een div is dat links in het iframe standaard in het iframe geopend worden. In div's wordt gewoon de (hele) pagina veranderd.
@jan en jelmer, google indexed iframes niet, gewone frames wel , waarom? geen id
Er zit inderdaad een refresh functie op die pagina die ik in de iframe wil laden. Met een div lukt het me met geen mogelijkheid.
Heb net een beetje css onder de knie. :)
Ik ga, afgaande op de reacties hierboven, met een gerust hart een iframpje gebruiken.

Een div kun je niet als target aanwijzen, want zover ik het nu weet is een div een laagje op je website.
ehmmm ik denk dat google de iframe ook ziet want had is een website daaro aangemeld en hij zocht al me pagina's af zelfs me config noem maar op

dus ik denk dat ie alles in de iframe ook wel meeneemt:)

en anders zit ik goed fout denk na ja

zelf vind ik iframes beter dan frames in iedergeval!

GR. mebus!
Kun je overigens wel veilig een layer als target aanwijzen om daar wisselende inhoud in te laden ?
I.v.m. verschillen in browsers ?

Reageren