Eeej ik ben bezig aan me eigen site en omdat ik nogal erg lui ben om op elke pagina het lay-out appart in te stellen. heb ik gekozen om het middelste deel (waar de daadwerkelijke tekst staat) steeds te laten vervangen ik heb hiervoor voor de switch methode gekozen.

nu is me probleem: ik wil via de switch methode de aanmeld pagina voor het login systeem includen dat lukt zover nog maar zovlug de persoon het form heeft ingevuld en dus zich wilt aanmelden gaat het weer naar de default pagina die ik heb in gesteld in de switch.

*ik heb even echt geen id wat ik nog kan doen ^^ naja is ook al laat ;)*

post hiero een reactie of mail het naar:

insecure_06 [ at ] hotmail [ dot ] com
btw dit telt niet zie ik voor alle forms >.< die ik heb geinclude daar... terwijl rechts de poll en gewoon login wel werkt d.m.v. switch ondanks dat het forms zijn
1 zou je ook fftjes je code erbij willen zetten.. wij hebben niet van die zulke sterke neuzen

2 wij gebruiken het forum zodat iedereen kan meelezen en ervan kan leren, dus we mailen hier niet

3 waarschijnlijk moet je even in de action kijken van je form
switch:
<?php
switch($page) {
default:
require('pages/home.php');
break; case "home":
require('pages/home.php');
break; case "register":
require('addon/login/aanmelden.php');
break;
}?>

aanmelden.php:

bevat standaart form +verwerking hiervan dus zeg maar de controlle + het plaatsen in dee database.

neej de action is normaal:

<?php
$b ="<form method=\"POST\" action=\"$PHP_SELF\"> //zo begint het from
?>
volgens mij kan deze volgorde niet.

VB:

<?
switch($page)
{
case 'case1'
include('case1.php');
break;
default;
include('default.php');
}
?>
dat zou ik idd eens kunnen proberen om nog es default onderaan het zetten :)
En hoe kom je aan $page? Haal je die uit de url met $_GET? Als dat zo is moet je waarschijnlijk bij action in je form deze link erbij zetten. Dus iets van action="pagina.php?page=aanmelden"
gebruik met php ook enkel quotes en met html dubbele quotes.

$var = '<form method="post" action="<?=$_SERVER['PHP_SELF'] ?>">';

nu ik toch bezig ben:

integers: $var = 1; // geen quotes
string: $var = 'string';

als je met php html code wil echo'en dan gebruik je dus enkele quotes, dan hoef je je " niet te escapen dmv \

Mvg,

Erik
SanThe schreef op 12.05.2006 09:51
En hoe kom je aan $page? Haal je die uit de url met $_GET? Als dat zo is moet je waarschijnlijk bij action in je form deze link erbij zetten. Dus iets van action="pagina.php?page=aanmelden"

dit heeft geen nut ik doe het aanmeldings formulier en de controlle + verwerking op 1 pagina dus als ik dat in me action zet moet ik een 2e pagina gaan starten daarvoor :)
Erik schreef op 12.05.2006 09:47
volgens mij kan deze volgorde niet.

VB:

<?
switch($page)
{
case 'case1'
include('case1.php');
break;
default;
include('default.php');
}
?>

sorry werkt niet :( om default achteraan te zetten maar je had wel gelijk normaal doe je default achteraan ;)

gebruik met php ook enkel quotes en met html dubbele quotes.

$var = '<form method="post" action="
Selecteer deze code

<?=$_SERVER['PHP_SELF'] ?>
">';

nu ik toch bezig ben:

integers: $var = 1; // geen quotes
string: $var = 'string';
als je met php html code wil echo'en dan gebruik je dus enkele quotes, dan hoef je je " niet te escapen dmv \

Mvg,

Erik

sorry werkt ook niet :(
je moet in je form wel de action pagina.php?page=aanmelden ofzo iets neerzetten.. want anders laad je de pagina niet waarin je je aanemeld.

als je in die pagina gelijk doorgelinkt wordt, kan je de action ook zetten op aanmelden.php.

Reageren