Beste mensen,

Ik heb over dit onderwerp al veel dingen gelezen, zoals:
klik

Nu wil ik dit maken:
Dat je op een pagina kan zien welke servers er aan en uit zijn ( welke porten op 217.21.241.251 bedoel ik dus ) en dan dat je kan kiezen om de game-server die bij die Port hoort aan of uit te zette.
Ik weet dat het mogelijk is met bijvoorbeel webmin, maar ik wil het graag zelf doen & leren. ( anders heb ik er nog niks aan.. )

Ik weet dat er in andere topics dit ook allemaal is besproken, maar ik kon nergens een ander goed antwoord vinden.

Zou iemand me kunnen helpen??? ( nog 1 ding: de server is he-le-maal van mezelf, ik kan dus als root inloggen, en de website om de server te beheren, draait op een ANDERE server dan die beheerd moet worden. )

Mijn Operating System op de server is: FreeBSD 5.4

MvG,
Niek

edit: url aangepast
niek schreef op 16.05.2006 19:21
Mijn Operating System op de server is: FreeBSD 5.4

Kijk, dat noem ik nou goede smaak.
natuurlijk neem ik geen w*ndows :p iik HAAAT m*crosoft:p
Gewaagde uitspraak voor iemand die op Windows werkt.
kan nii anders hea,, moet wel anders kan ik de meeste progs nii draaie:p MAAR: ik zit ook dikwijls op mn Ubuntu bak op phphulp!!
maar nu ff ontopic: weet iemand hoe ik dit ongeveer in elkaar moet/kan flansen?? :p
Je kan via PHP heel makkelijk terminal commando's uitvoeren.

Dit is een functie die alle manieren die er zijn om de terminal te benanderen vanuit PHP probeert:
<?php
function open_terminal($code) {
if(function_exists('exec')) {
@exec($code, $buffer);
$this->data = implode("\n" , $buffer);
} elseif(function_exists('shell_exec')) {
$this->data = @shell_exec($code);
} elseif(function_exists('system')) {
@ob_start();
@system($code);
$this->data = @ob_get_contents();
@ob_end_clean();
} elseif(function_exists('passthru')) {
@ob_start();
@passthru($code);
$this->data = @ob_get_contents();
@ob_end_clean();
} elseif(@is_resource($handle = @popen($code, "r"))) {
while(!@feof($handle)) {
$this->data .= @fread($handle, 1024);
}
@pclose($f);
} else {
trigger_error('There is no way to execude this code from PHP', E_USER_ERROR);
}
}
?>

Het probleem daarna, tenminste, dat wat ik ervaar op mijn Linux bakje, is het uitvoeren onder een andere gebruiker. PHP wordt uitgevoerd onder de Apache gebruiker, dus alle commando's die PHP uitvoert worden ook uitgevoerd onder de Apache gebruiker. En aangezien de Apache gebruiker niet de rechten heeft, niet de rechten zou moeten hebben om bijvoorbeeld 'halt' of 'reboot' te kunnen uitvoeren, moet je die commando's uitvoeren als een andere gebruiker. Nu weet ik alleen niet hoe je dat moet oplossen.

Door te kijken naar `ps -elf ` of te zoeken naar de pid-bestanden van de services, of servers van die games zou je kunnen bepalen onder welk pid ze draaien, en daarmee welk pid je in `kill` moet meegeven.

PS: definitief overstappen uitstellen omdat je de programma's niet voor Linux hebt? Mijn hint: Probeer gewoon eens 2 weken alleen Linux te draaien, en jezelf echt te verbieden om Windows te draaien. Ik denk dat je na die 2 weken wel zo ongeveer voor ieder programma een Linux-tegenhanger hebt gevonden... zeg ik uit ervaring. Ik ben ook in 1 dag overgestapt van Windows naar Mac. Mijn 'haat' is overigens nu veranderd in medelijden >:)
whahaha.. ok... en anders wine??!!

Maar spellen die alleen maar op windows kunnen daar zit ik dan nog wel mee.. ik speel namelijk af en toe een keer Call of Duty 2 en soms Unreal Touranament 2004.. van UT weet ik da het op linux kan,, maar CoD volgens mij niet.
Ik zal proberen met dat script,

MvG,
Niek
Kijk anders hier eens. TransGaming port spellen van Windows naar andere platformen, waaronder Linux.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd (kost ook geld geloof ik), maar heb er goede verhalen over gelezen.

Edit:
En hier vind je de database met ondersteunde spelletjes die je kunt spelen op Linux.
CVS build kan je wel zelf downloaden en compilen >:)

Ik speel hier alleen WoW op het moment. Ook Rise of Nations, alle UT, en Call of Duty is voor de Mac verschenen. Man! Zelfs Lego Starwars, wat overigens een erg goed spel is is naar de Mac geport. Dus als er al zoveel goede spellen voor de Mac zijn, dan zeker voor Linux. Iets van Windows naar Linux porten is aanzienlijk makkelijker, aangezien dat op dezelfde processor draait.
ok, thnx iedereen =D

iemand nog andere suggetsies voor mijn eerste vraag?? over server beheer dus?? :p

Reageren