Ik gebruik PHPtraid om locaal php te testen...
dat is dus met apache enz.

Als ik hier in bv:

$var[0] = rand (1,20);

doe geeft ie altijd 1 en bij de volgende:

$var[1] = rand (1,20);

altijd 15

enz steeds het zelfde getal hoe vaak ik ook op F5 druk...

Als ik m dan online zet werkt rand() wel gewoon...

hoe kan ik dit oplossen, iemand een idee?

Al vast bedankt,
BoAz
haai boaz, misschien is die functie van phptriad een beetje bugie?? ik ga even douchen dus kan niet meteen antwoorden, maar welke versie van php gebruik je??
Die standaard in dat programma zit ergens begin 4 ofzow, kan het niet echt ergens vinden...

$var[0] = rand (1,20);

$var[1] = rand (1,20);

altijd 15
Dit is logies want als je twee waardes aan rand() geeft, geeft hij een willekeurig nummer tussen de 1 en 20.

rand() geeft namelijk een willekeurig nummer tussen de twee waardes (1 en 20) sinds PHP versie 4.2.0.
[quote]
$var[0] = rand (1,20);

$var[1] = rand (1,20);

altijd 15
Dit is logies want als je twee waardes aan rand() geeft, geeft hij een willekeurig nummer tussen de 1 en 20.

rand() geeft namelijk een willekeurig nummer tussen de twee waardes (1 en 20) sinds PHP versie 4.2.0.[/quote]

Dat snap ik...

Maar het probeem is dus dat als je de pagina vernieuwd of opnieuw opend er hetzelfde nummer terug komt en das is teeds zo echt al iets van 100 keer geprobeerd... Alleen als ik m op internet bij een host zet dat doet ie het wel dan komt er dus idd iedere keer een ander getal tussen de 1 en de 20 uit of zoals ik m voor kraak de kluis gebruikt heb tussen de 1 en de 26
idd erg vaag...

Is er misschien iemand die een goede manier weet om locaal php (liefst ook mysql) te testen...???
Het moet wel op een sociale manier te installeren zijn, niet dat ik apache helemaal apart moet in stellen enz, ik wil wel (graag) met Apache want dan kan ik m eventueel ook gebruiken op t internet...
Die werkte niet, ik kreeg een error en nog in het frans ook...

Ik heb nu phpdev geinstalleerd, ook al niks, nu werkt het volgende niet meer:

pagina.php?p=post

en ook bij buttons als je een hidden maakt:

<input type='hidden' name='p' value='post'>

en als ik het in de url balk intyp werkt het dus ook niet...
Hoe roep je de variabele aan? via $p?

Reageren