ik ben een mailforumlier aan het maken in php en gebruik hierbij de mail() function.
wanneer ik de gegevens verzend krijg ik volgende error:
Warning: mail(): SMTP server response: 550 5.7.1 <[email protected]>... Relaying denied in c:\dieter\easy\easyphp1-8\www\les1\mailformulier.php on line 7
wat doe ik fout??
dit is mijn scripje
<?php
if(isset($_POST["verzend"]))
{
$inhoud = "u krijgt een mailtje van ".$_POST["naam"]."\n";
$inhoud .= "De opmerkingen waren: \n";
$inhoud .= $_POST["opmerkingen"];
mail("[email protected]", "onderwerp", $inhoud); //variabele inhoud krijgt zijn "inhoud" net voor het versturen van het formulier
}
?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Mailformulier</title>
</head>
Dat betekent dat je vanaf je server niet mag inloggen op de mailserver van gmail. Dat is een beveiligingsmaatregel tegen spammers en zal je nog veelvuldig tegenkomen ;)
Met andere woorden: het is niet mogelijk die server te gebruiken als SMTP-server voor PHP.
Gebruik de SMTP van je eigen provider of zet desnoods een eigen mailserver op.
het is dezelfde code of we gebruikten in de les... en daar lukte het wel...
we gebruikten daar de smtp van telenet...
thuis surf ik met scarlet en heb als SMTP in mijn php.ini pop.scarlet.be gezet
volgens mij heeft het eigenlijk niets te maken met gmail daar het in de les wel lukte met identiek dezelfde code...
Het kan te maken hebben met het ip-adres van waaraf je surft. De mailserver kijkt dan of je in het toegestane bereik zit en bepaalt of je al dan niet toegang krijgt tot de mailserver.
Overigens is pop3 een protocol om mail op te halen, jij moet het protocol hebben om mail te verzenden. Probeer het eens met smtp.scarlet.be.
En anders vraag je het in de les? ^^
offtopic:
identiek dezelfde code...
Hoe heet dat ook alweer, een pleonasme? Of een tautologie?
Verschil pleonasme en tautologie: ik weet het niet, maar denk ook een tautologie. Je kan immers zowel identieke code als dezelfde code hebben (zie link).
Ik weet het 100% cker dat het een tautologie is.
Kijk een code is niet altijd identiek dus identieke code is goed. dezelfde code is ook goed. alleen identiek en dezelfde betekent het zelfde. En als woorden eht zelfde betekenen en je gebruikt ze voor 1 zelfstandig naanwoord dan is het een tautologie.
Een pleonoasme is als het zlfst nmwrd al het bijvoeglijk nwrd bezit zoals witte sneeuw.
Ik weet het 100% cker dat het een tautologie is.
Kijk een code is niet altijd identiek dus identieke code is goed. dezelfde code is ook goed. alleen identiek en dezelfde betekent het zelfde. En als woorden eht zelfde betekenen en je gebruikt ze voor 1 zelfstandig naanwoord dan is het een tautologie.
Een pleonoasme is als het zlfst nmwrd al het bijvoeglijk nwrd bezit zoals witte sneeuw.
Mijn dank is groot _0_ , ik hoor dat geAmsterdam nu wel vaak, wat een vooroordelen, alsof wij allemaal in de coffeeshop hangen of buiten op straat me de plaatselijk buurt-hangjongeren ;).
Niet alle Amsterdammers doen dat hoor. Je hebt ook nog de wallen natuurlijk.
Overigens ben ik vorige week wezen eten op het Rembrandplein (The Old Bell of zoiets?). Dat plein is kleiner dan ik dacht. Wel gezellig hoor :)