Heren,

Ik weet werkelijke niets van php maar wil toch een site bouwen.
Iemand tips en scripts ?

alvast dank
ok dank..
Een klasgenoot en ik moeten een website maken voor een klant.
We zijn bezig met een project en het moet gemaakt worden in php.
we hebben de complete webschets al gemaakt.
Vervolgens is het geknipt en wel.
Wat is de volgende stap ?
hoe schrijf ik de code dat alles goed gaat werken ?
Heeft er misschien iemand een script van een goed werkende site die ik gebruiken en aanpassen kan ?
lol

Een site is niet een script ofzo.
Een site bestaat uit verschillende scripts, het hangt er dus helemaal van af wat je wil, wat de eisen zijn.
Hier in de lib, of hotscripts.com
Hoeveel scripts wil je hebben? Een paar miljoen? Begin dan maar met downloaden! Volgens mij is Google vandaag ook gewoon online, dat zal het probleem dus niet zijn.

Wat wél jouw probleem is, is dat je geen idee hebt wat je aan het doen bent. 'even' een website programeren is meer dan een scriptje downloaden en installeren. Wanneer jij een bestaand script als uitgangspunt had gekozen, dan was er een kans dat je met een layout klaar bent. Het is dan alleen de vraag of het script aan de eisen van de klant (een klant???) voldoet.

Ik vind dit overigens wel een hele vage aanpak. Iets beloven aan een klant en zelf geen flauw benul hebben van programeren. Maar goed, zal wel aan mij liggen.
geloof het of niet maar ben de hele dag al een het kijken naar scripts etc.
Het punt is.
Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.
Het ligt allemaal voor het oprapen alleen ik heb geen strategie.

quote:
Ik vind dit overigens wel een hele vage aanpak. Iets beloven aan een klant en zelf geen flauw benul hebben van programeren. Maar goed, zal wel aan mij liggen.

het moest van de leraar en van de klant
het moest van de leraar en van de klant
Dus als die zeggen 'spring van het dak', dan spring jij van het dak? Zelf nadenken is nog steeds niet verboden. En wanneer jij geen flauw idee hebt hoe je een opdracht van je leraar moet aanpakken, vraag hem dan om raad. Daar wordt hij voor betaald.

En begin bij het begin, vergeet dus even die website en leer eerst eens een stukje van php. Dan komt die website in de loop van de tijd (weken?) wel.
Als een klant mij vraagt om iets te maken wat ik niet kan weiger ik. Als school mij vraagt om iets te maken zonder dat ik het kan (eg, heb er geen les in gehad) dan weiger ik ook.

Verder, voor een website is PHP niet echt nodig. Leer eerst maar HTML & CSS.
goed ...

we zijn met een project bezig.
Het wordt een gemeente website.
De klant wil een Cms systeem en contact formulier enz enz.
De leraar wil dat wij de site in php maken om het te leren.
Zelf is het een prutser en weet hij er zelf ook weinig van af.
Ik snap jullie frustratie maar bekijk het ook vanuit mijn kant.
Ik krijg een cijfer voor de opdracht en niet voor wat ik niet wil maken.

Reageren