Ik zou graag een systeem willen maken waar je in een tekstvak vragen in kan vullen gescheiden door een = ofzo(mogen ook andere tekens zijn). En als je het dan submit komt de vraag te staan en daaronder komt een tekstvak waar je het antwoord in kan vullen. Op het laatst zie je alle vragen die je fout had. De vragen staan in een tekstvak dus dit gaat zonder op te slaan in een database(je moet het invoeren en het wordt niet opgeslagen)

eventueel: Je kan de vragen die je fout had nog een keer overhoren, je krijgt op het eind een punt
wat is het probleem precies dan??

wil je dat iemand het voor je gaat maken of ben je het zelf aan het maken en kom je problemen tegen????
Mischien als je tuts volgt.. Trouwens.. Dit soort dingen hebben ze ook op schoolen, als je 1 typfoutje maakt is de vraag al verkeerd.. of als je een puntje of zo vergeet of een ander teken of een hooftletter (Bij ons op school) maar voor hooft letters kan je wel weer iets tegen doen d8 ik
Voor de hoofdletters is geen probleem, je kan alles kleine letters maken, voor je gaat vergelijken.

Wat betreft de antwoorden is wel een probleem. Ik zou er een array bij maken, niet zelf je vragen en antwoorden invullen. Maak een array met antwoorden die goedgekeurd moeten worden.

Opmaak -> (layout,lay-out,lay out) enzovoord.. Snap je, je kan hierbij ook rekening houden met typefouten.
Als ik eerst mijn oefenstof moet invullen elke keer zoek ik wel en andere optie...
Ok , Ok, dus ik moet een array maken met vragen, zo ongeveer had ik in gedachte:
<?php
$vragen = array("hoe lang is een chinees", "hoe goed is dit script");
$antwoorden = array("Dat klopt","Slecht");
$rand = rand(0,1);
$vraag = $vragen[$rand];
$antwoord = $antwoorden[$rand];
$antwoorduser = $_REQUEST['antwoorduser'];
If ($antwoord == $antwoorduser) {
echo "Je antwoord was goed";
$punten++;
} else {
echo "Je antwoord was fout, het moest zijn: " . $antwoord . ", volgende keer beter";
$punten--;
}
echo $punten
?>
Is dit script goed, en hoe zou het beter kunnen(zoals bijvoorbeeld die hoofdletters)
er is toch een fuctie die checkt op ongeveer de juiste waarde??

edit:
strtolower($antwoord); <-- doet alles in kleine letters
download teach2000, dat programma doet precies wat je wilt ;-)

het is niet online, maar toch

Reageren