Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier, omdat ik echt hulp nodig heb. Wat ik ook doe, ik krijg steeds dezelfde foutcode.

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource

Ik heb helemaal geen verstand van MySQL, dus ik hoop dat jullie mij willen helpen.

De volledige code ziet er als volgt uit:

$code = 9;

$username = cb($_POST['checkurl']);

$pattern_username = '^([0-9a-z])([0-9a-z-]{1,18})([0-9a-z])$';

if ($username!='') {

$sql_register_check = "SELECT username FROM ".SEC_TABLE_USERS." WHERE username='$username'";
$query_sql_register_check = mysql_db_query(SEC_MYSQL_BASE,$sql_register_check,$connect);
$num_rows = mysql_num_rows($query_sql_register_check);

}

if ($num_results>0) {$stop=1;$code=1;} elseif ($username=='') {$stop=1;$code=2;} elseif (!ereg($pattern_username,$username)) {$stop=1;$code=3;}

Wil/kan iemand mij helpen?

Mag een - wel in een tabelnaam worden opgenomen? Verander die naam eens in 'in_actie_users' (zowel in de database als in de query).
Frank schreef op 31.05.2006 23:27
Mag een - wel in een tabelnaam worden opgenomen? Verander die naam eens in 'in_actie_users' (zowel in de database als in de query).

Oké ga ik proberen :-)
Mag dat wel in een Tabelnaam een -
en in zou ik sowieso niet gerbruiken aan het begin van een tabelnaam met daarachter een streepje
IN is een verboden woord volgens mij omdat deze ook door sql zelf gebruikt wordt BIJV:
SELECT username FROM tabel WHERE username IN(Gerda, Klaasjan, Frank, Robert, Jan)
Klaasjan is wat sneu.

Frank was eerder met het - :(

EDIT en lees net dat Jan nog eerder was :(
@Klaasjan: en ik was nog eerder!!!

edit: okee, voor deze keer zie ik het door de vingers, LOL
@ Jan zie mijn edit

Ik lees bij jullie echter nix over IN
Geen idee wat GMTA is, maar dat min-teken is wel het probleem. Net even getest.

Een hele vieze, gore en foute 'oplossing' is het gebruik van `kuch` backtics om de naam.... Dus `in-actie_users`

Maar dat heb je niet van mij!
@Frank: Great Minds Think Alike

Reageren