hallo iedereen, ik ben bezig met een backoffice systeem te bouwen. even kort: ik heb een tekstveld dat in verbinding staat met een tabel id database, als ik dus iets in het tekstveld typ, dan komt het id database terecht, tot hier is alles ok!
maar ik zou graag in het tekstveld de databse entry late zien, maw als je dus naar de pagina zou gaan, dan zie je in het tekstveld wat er in de database staat, dit lukt nog niet 100 %!
ik heb het in dreamweaver geprobeert, maar dan krijg ik al snel een fout op de server

dit is mijn code:
<?php

if ($_POST['submit']) {

// process form
$db = mysql_connect("localhost", "user", "pw");
mysql_select_db("database",$db);
$voornaam = $_POST['voornaam'];
$sql = "UPDATE vragenlijst SET voornaam = '$voornaam'";
$result = mysql_query($sql);
} else { // end if

// display form
?>

<form method="post" action="">
<table>
<tr><td>
Voornaam:
</td><td>
<textarea name="voornaam" cols="100" rows="10"></textarea>
<br />
</td></tr>
</table>

<input type="Submit" name="submit" value="Verzend">
</form>

<?php
} // end if

?>

/code

weet iemand hier een oplossing voor?

bedankt
Data ophalen met SELECT enz.
$row = ....
En dan
echo '<textarea name="voornaam" cols="100" rows="10">' . $row['veldnaam'] . '</textarea>';

Bedoel je zoiets?
Gebruik een If-functie:

Wanneer een waarde is geselecteerd, dan weergeven, anders niet. En zet die functie op de plek waar ik het aangeef:

<textarea name="voornaam" cols="100" rows="10">
<?php
if(waarde uit tabel){
echo "waarde uit tabel";
}
?>
</textarea>

Wat er dan gebeurt (je moet natuurlijk wel ff de if functie aanpassen) is dat er wanneer je een waarde uit je tabel selecteerd, dat die wordt weergegeven.. wanneer er geen waarde uit de tabel wordt gehaald, toont die gewoon een leeg tekstveld.

EDIT:

Vergeten PHP tags af te sluiten.
Kijk, dan heeft deze avond toch weer nut gehad.
Succes verder.
nog 1 kleinklein vraagje: kan je nadat je op submit hebt geduwt, automatisch naar een andere pagina gaan?
Om het te verwerken of juist daarna?

Nog te verwerken dan in je formulier
<form action="waarjemaarheenwilt.php" .... >

of na de check en alles afgehandeld te hebben en nog geen html naar de browser hebt gestuurd met
header("Location: waarjemaarheenwilt.php");
wouter reyntjens schreef op 03.06.2006 23:28
nog 1 kleinklein vraagje: kan je nadat je op submit hebt geduwt, automatisch naar een andere pagina gaan?
Dat kan, er zijn 2 mogelijkheden:
- Je verandert de naam van de action in je formulier, het script die het formulier verwerkt en waar de bezoeker uiteindelijk op terecht moet komen. Niet aan te raden. Dit i.v.m. het weergeven van foutmeldingen e.d.
- Gebruik de functie header() nadat je het formulier hebt verwerkt.
<?php

// verwerk het formulier en als dat goed is gegaan:

header('Location : andere_pagina.php');
exit(); // stopt verdere verwerking van het huidige script

?>

header() zal dus vrijwel altijd binnen een if-structuur staan. Je moet tenslotte controleren of het formulier is verzonden en succesvol is verwerkt. Pas als dat allemaal is gebeurd, dan wordt de bezoeker doorgestuurd naar een vervolgpagina.

Let er wel op dat je geen output naar de browser stuurt voordat je de functie header() gebruikt. Headers already sent is een terugkerend fenomeen...
oke bedankt iedereen, dit is de oplossing op mijn vraag
een goedenacht en bedankt

Reageren