hallo iedereen,

ik heb een vragenlijst dat de entry's in en database zet, maar sinds enkele dagen gaat het niet meer:s

dit is het eerste deel vd code:

<?php

if ($submit) {

// process form
$db = mysql_connect("localhost", "user", "pw");
mysql_select_db("database",$db);

$sql = "INSERT INTO vragenlijst (voornaam,familienaam,geslacht,geboortedatum,straat,nr,postcode,gemeente,voornaammoeder,familienaammoeder,voornaamvader,familienaamvader,voornaampartner,familienaampartner,telefoonprive,gsm,emailprive,telefoonwerk,emailwerk) VALUES ('$voornaam','$familienaam','$geslacht','$geboortedatum','$straat','$nr','$postcode', '$gemeente','$voornaammoeder','$familienaammoeder','$voornaamvader','$familienaamvader','$voornaampartner','$familienaampartner','$telefoonprive','$gsm','$emailprive','$telefoonwerk','$emailwerk')";

$result = mysql_query($sql);

echo "Bedankt voor de gegevens in te vullen, klik op index om terug naar de hoofdpagina te gaan.\n";

} else{

?>

/code

een voorbeeld is te zien op :

http://kaag.frih.net/yo/vragenlijst.php
het formulier staat er dus, maar het doet niets!

wat is de fout?

grtz
Misschien nog minder netjes: extract($_POST);

Maar dan heb je alles in één keer.
@SanThe: is inderdaad quick, maar wel dirty ;-)
bedankt iedereen ik heb het gedaan zoals SanThe zei met $naam= ... en nu gaat het perfect, bedankt iedereen mijn probleem is volledig opgelost

heel hartelijk bedankt

wouter
Dat is mooi Wouter, maar neem de post van Frank wel serieus want dat is echt belangrijk.

Susses verder.
Ik ben daar ook nog niet zo'n ster in. Ik zie dat Frank er niet meer is, maar ik denk dat hij wel een paar goede nuttige tips kan geven. Die tut die je bekeken hebt heb ik eigenlijk nog niet gelezen, dus daar kan ik niks over zeggen.

Reageren