Hoe zorg je ervoor dat mensen zich amar één keer kunnen registreren op een ip?
Bij iedere account het ip-adres opslaan, en dan bij het registeren kijken of het ip-adres al in de database staat. Zoja, dan mag hij zich niet registeren.
Door tijdens het registreren een ipadres op te slaan, vervolgens als iemand zich registreerd doe je een simpele query:

COUNT(*) from gebruikers where ipadres = $ipadres
oke thanks:) werkt
Maak het veld in de database waar het ip-adres in staat, UNIQUE. Dan kun je slechts 1x een ip-adres opslaan.

Op het moment dat jij een INSERT-query draait en het ip-adres bestaat al, krijg je een foutmelding 1062 retour. Deze kun je opvangen en de bezoeker een nette melding geven dat hij al is geregistreerd. Het is dus niet nodig om een extra SELECT-query te draaien.
Jelmer schreef op 10.06.2006 11:14
Bij iedere account het ip-adres opslaan, en dan bij het registeren kijken of het ip-adres al in de database staat. Zoja, dan mag hij zich niet registeren.

Hihi waar is de emancipatie ?:P
Hihi waar is de emancipatie ?:P

Oh, er zijn er hier ook dames :P.

Geintje ^^ (Moet kunnen op zo'n hete "Ga-in-huis-zitten-voor-de-ventilator-en-een-fles-bier-te zitten PHP'en-omdat-het-buiten-te-warm-is" dag.)
Grinnnnnnnnnnn.....net gecheckt en idd == I am a girl :)
Aanvulling op Frank: je kunt ook een combinatie van velden unique laten zijn, bijvoorbeeld een username/password combinatie.
Aanvulling op Jan: Dat is vooral handig wanneer er meerdere users van 1 ip-adres gebruik maken, bv. een proxy, maar ook van 1 internet aansluiting.

@Jelle: Wat jullie een hittegolf noemen, noemen we hier 'winter'... Het is eigenlijk te koud om naar het strand te gaan!
@Frank

*slik* WINTER!

Ik verbrand hier voor me pc! Ik druip weg! Ik wou dat het winter was, want tegen kou kan je je kleden tegen hitte niet!

Reageren