Ik ben bezig met de opbouw van een database(+site) ;-), waar waarschijnlijk veel users op komen. Elke gebruiker heeft de mogelijkheid om verscillende media op zijn account te plaatsen, zoals foto's en filmpjes, gastenboek en een 'dagboek'. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik zelf zat er aan te denken om voor elke gebruiker verschillende tabellen aan te maken, bv. 'user2341fotos', 'user2341film' enz...
@Mic: Lees eens een artikel over normalisatie. Je zult dan zien dat je nooit aparte tabellen gaat maken voor verschillende gebruikers.
En ik weet niet wat jij verstaat onder veel, maar een database kan echt wel een paar miljoen tot zelfs een paar miljard records aan. En mocht je daar problemen mee krijgen, dan is de kans groter dat je niet over de juiste hardware beschikt, dan dat de database het niet aankan. En het toepassen van de juiste indexen wil ook nog wel eens helpen. Hoewel dat niet de sterkste kant van MySQL is, PostgreSQL doet dat een heel stuk beter.
@eris : ik moet toch een kolom bijmaken per filmpje dat een gebruiker geupload heeft?
@jason : dit lijkt me wel een goed idee, maar dat is het blijkbaar toch niet ;)
@frank : normaliseren is iets waar ik nooit van gehoord heb (beginner) maar het interesseert me wel! Heb je geen andere link want deze werkt niet. (loopt vast na de eerste pagina)