Ik werk nu met php maar ik wil met css een achtergrond doorzichtig maken d.m.v. opacity. Dan wil ik er tekst overheen die niet doorzichtig is. Weet iemand een manier om dit te doen zodat het dynamisch kan. Want het moet de output worden van php.
Die tekst eroverheen leggen met een divje die geen opacity heeft.
Maar dan moet je met position werken toch? Dit is haast niet te doen met een dynamische site. Je weet nooit welke positie de achtergrond krijgt.

Hoe plaats je 2 divs boven elkaar als ze in een cell van een tabel staan?

Als ik bijvoorbeeld een cell van een tabel heb. Dan wil ik die achtergrond doorzichtig, en de tekst niet. Hoe zou ik dit het beste kunnen doen?
Maar dan heb je de positie aan de div gegeven toch? Bij mij zitten 2 divs in een cell die boven elkaar moeten, maar daar weet ik niet de positie van..
<td><div style ="position:?">achtergrond-opacity</div><div style ="position:?">tekst</div></td>

Hoe plaats ik die twee boven elkaar terwijl ik niet weet welke positie ze hebben? Het is een dynamische site dus elke keer staat de cell ergens anders.
Met voorbeeld iets van een link dus.
Staat nog niet online. Het is heel simpel. Ik snap alleen niet hoe je een div boven de ander plaatst als je de originele positie niet weet.
Door goed na te denken over de volgorde. Zolang je geen vaste waardes gebruikt is er toch niks aan de hand?

<div1></div>
<div2></div<

Het maakt niet uit wat je in de eerste gooit, de 2e zal er altijd netjes onderstaan.
Maar ze moeten boven elkaar.

Reageren