Hehe, hij dateert van juni 2003...misschien dat ik het ooit nog eens oppak maar ik vrees het ergste ^_^
In diezelfde tijd verscheen de 0.1 versie van PriadoBlender waarmee je je applicaties kon compileren naar executables, samen met een meuk DLL's voor GTK kon je je applicatie dan uitrollen over Windows-PC's, zonder dat daarvoor een PHP-runtime nodig is.
Hardware? Ik denk het niet, het blijft PHP dus de enige hardware die aangesproken zou kunnen worden loopt via exec()-functies en consorten.
WinBinder ken ik ook, heb er weleens mee gespeeld maar geen concrete ervaringen mee....wat wil je precies bereiken aangezien je over een GSM spreekt? Ik vermoed dat je dan meer aan Java of C hebt.
Met exec() kun je redelijk wat zaken aanspreken, maar alleen op de PC waar het op draait. De executables die PriadoBlender en WinBinder maken zijn gemaakt voor het Windows (i386) platform en zullen niet zonder meer op een andere processor draaien, de pure PHP-GTK-scripts kun je wel porten naar andere platforms, maar dan ben je wel afhankelijk van de beschikbaarheid van een PHP-GTK-runtime op het betreffende platform.
PHP op een GSM zie ik dus als een voorbeeld, voorlopig is dat nog niet mogelijk (tenzij je een java-enabled toestel hebt en een java-php-runtime-environment kan starten ;))