Ik doe het in dreamweaver. Is dat de beste of zijn er suggesties voor andere??
ik maak mijn (magere) scripts in directadmin:-P en als iemand mij een php bestand stuurt opent mijn computer het automatisch met pagespinner
Directadmin is ideaal daarmee kan je zelfs je website beheren vanaf je PDA... =D
ik heb het bij hostingpakketje.nl erbij en het werkt superrelaxed
PHPdesinger / Crimson en ook nog Zend als ik het wil...
Ik maak het gewoon in dreamweaver
En ik in kladblok
Ik gebruik 1st Page 2000
ook lekker makkelijk maar wel met kleurtjes en standaard codes
En smartftp voor uploaden
cuteftp.

editen en direct uploaden+testen
Dreamweaver, easy as hell :)
TextMate (kent hier natuurlijk niemand :P. Sommigen vinden dat programma zelfs al een reden om een Mac te kopen, en ik kan ze geen ongelijk geven) & Zend, naast natuurlijk de basismaterialen als een eigen Apache1.3 + PHP5.1.2 installatie en een horde fatsoenlijke webbrowsers, waaronder Safari, Camino, Firefox & Opera. Laten we niet vergeten dat typen pas de helft van het werk is. Het testen is de tweede helft, en ik kan me dat niet meer voorstellen zonder lokale server.
Ik gebruik een combi van:
+ Microsoft Kladblok (voor snelle korte scriptjes)
+ Adobe GoLive (voor lange scripts)
+ Microsoft FrontPage (voor tabelletjes e.d.)
+ SmartFTP (voor het uploaden, niet voor het designen)
Adobe GoLive heeft mijn voorkeur. Hij kent (bijna) alle PHP functies, en nog meer andere 'talen'. Als je bijvoorbeeld 'ima' intikt, laat hij alle functies zien die daarmee beginnen. Dat is erg handig. Als je eenmaal een functie hebt, weet hij ook wat je verplicht tussen de haakjes moet zetten, en wat niet verplicht is. Heel erg handig dus.

Maar dat Notepad++ ziet er wel erg handig uit, ik denk dat ik het maar eens even ga proberen.

Reageren