Heeft iemand ervaring met Zend certifications?
Ik zou graag willen weten hoe je hier mee in aanraking komt, en of het voordelen biedt ten opzichte van je CV en je zelf..
ja psies, en je leert geloof ik ook leuk functies en classes schrijven...
kijk maar naar die vent van FormHandler (Teye Heimans) die heb ook die certificatie en kan onwijs veel met PHP...
zou ik ook wel willen
licht eraan.. als jij denkt in een keer te slaan.. €150 voor het examen geloof ik ?
heb je er verder geen studie materiaal bij..
kan je in ieder geval wel aanraden om de practice test book van zend aan te schaffen.. staan Proef examen vragen + andwoorden in. prijs in nl €38
Dat laatste lijkt mij nogal onrealistisch, aangezien je dan echt wel bij jezelf gaat denken of het de moeite nog wel waard is lijkt mij. Ik weet niet precies hoe moeilijk het is, maar ik basseer dit ongeveer op de ervaringen die ik opvang rond auto- & scooter-examens. Nee, inderdaad, dat is niet echt vergelijkbaar.
Misschien als ik ooit het geld ervoor heb, of de tijd ervoor :P dat ik er wel een gooi naar ga doen. Bij mijn weten ben ik wel aardig op de hoogte van al deze kanten van PHP.
Wat ook leuk staat op je CV is natuurlijk een mooie plek in Google's Summer of Code competitie. Althans, dat lijkt mij als werkgever wel een goed teken. Want dat betekent niet alleen skills in je programmeertaal, maar ook in je communicatie, aangezien je aan een project werkt.
USD in de UK? Ik dacht dat de UK in pounds & pennies deed :)
Hmm, ik denk dat het wel gewoon een internationaal pakket is, naast de overdure training dan... Het ziet er wel naar uit dat hij ook in Nederland gegeven wordt, en dat je hem via internet kan volgen.
Maar misschien is het voor 'ons beginners' beter om eerst in de richting van Eduvision te kijken. Die bieden ook trainingen en certificaten, al lijkt mij dit als ik zo kijk een heel groot verschil met Zend.
Maar inderdaad, gekochte kenniss is duur, en certificaten nog veel duurder :)