Ik zou het wel aardig vinden als er meerdere licenties te kiezen zouden zijn op PHPHulp.nl
Alles wat nu hier publiceerd valt onder GNU/GPL maar ik wil ook wel eens wat publiceren onder GNU/LGPL of een zelf gemaakte b.v. via http://creativecommons.org/license/
Ik kan mij namelijk best voorstellen dat sommige mensen hun scripts niet willen vrijgeven voor commerciele doeleinde etc.
Op zich vind ik het niet zo erg dat het wordt gebruikt... Maar voor mijn weblog script ben ik maar gestopt omdat duizenden vragen via email kreeg en gewoon geen tijd voor heb...
Een leuke discussie, maar er zal uiteindelijk niets worden bereikt. Wel of geen keuze tussen de diverse licenties, er wordt niets mee bereikt.
Waarom niet? Omdat er geen mogelijkheden zijn om de gebruikers van de scripts te controleren. Je hebt geen idee wie nu welk script gebruikt en wat diegene daar mee doet.
En dat is nog niet alles, wat doe je als je ontdekt dat iemand jouw script verkoopt? Sleep je hem voor de rechter? Bedenk dan eerst eens hoeveel dat gaat kosten en wat jouw kansen zijn om te winnen. Dat jij hier een script plaatst, wil niet zeggen dat de gekozen licentie ook van toepassing is. Wie zegt namelijk dat JIJ het script hebt geschreven? Dat mag je eerst gaan aantonen.