Hoi,

ik kom met mijn vraag tot bij jullie omdat ik hier altijd al een antwoord heb gekregen op al mijn vragen ivm PHP.

In Brussel draait een server van een vereniging waar ik nu onlangs, op vraag van enkele mensen, een mailserver heb geinstalleerd. Ik heb "Mercury/32, v4.01a" geinstalleerd en de mails dat verstuurd worden aan de mensen die vermeld staan in de lijst krijgen hun mails. Tot daar alles goed.

Maar als ik nu vanuit Gent een mail wens te sturen, op mijn in Brussel aangemaakt emailadress, dan gaat het fout. De mail komt nooit aan.

Ik krijg via AVG for mail de volgende fout binnen

------------------------------------------------------------
This is the AVG E-mail Scanner program.

I'm sory to have to confirm you that th message returned
below could not be delivered to one or more destinations

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Cannot open smtp connection to 'IP adres'
Connect: Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord (10060)
------------------------------------------------------------

Kent iemand soms het programma "Mercury/32, v4.01a" goed?
Hoe moet ik het voor elkaar krijgen om mails te kunnen versturen via die mailserver?

Ik heb in Outlook Express een account aangemaakt met mijn in Brussel aangemaakt emailadres.
In het veld uitgaande e-mail (SMTP): heb ik het IP adres van Brussel ingevuld.

Met vriendelijke groeten,

Marc
Webmakerij schreef op 15.06.2006 13:39
En ik. En volgens mij heeft Marc nu een SMTP server draaien.

Kan je wel een ping sturen naar je server?

Ik heb het via http://network-tools.com geprobeerd en als resultaat
Average time over 10 pings 137.9 ms

Ik heb de webserver (http en ftp) gestopt op zeker te zijn dat het pingen juist ging en kreeg hetzelfde resultaat.

Marc

Hoi,

Ik heb ondertussen het antwoord gekregen van iemand bij Tiscali/Scarlet op mijn vraag van hierboven.

Het antwoord is heel eenvoudig

Je kan geen mail versturen vanop de computer in Gent via de computer in Brussel. Want er zit nog een provider tussen.

Om een email te versturen met de naam van een emailaccount in Brussel moet je gewoon een account in uw mailprogramma aanmaken.
E-mail account: mailadres van Brussel
Naam: de naam welke je gebruikt in Brussel
E-mailadres: mailadres van Brussel
Bij Servers
Inkomende e-mail de naam van uw server in Brussel
uitgaande mail: smtp.naam van uw provider thuis

Server voor inkomende mail
accountnaam: de account naam in Brussel
Wachtwoord: het wachtwoord van in Brussel

Als je nu mails verstuurd en het e-mailadres van Brussel selecteerd, zal de mail verstuurd worden alsof hij verstuurd is vanuit Brussel en zal Brussel de het antwoord van uw correspondent krijgen. En kan je dan ook in Brussel uw mail opvragen.

Ik hoop dat het duidelijk is voor iedereen die met hetzelfde probleem zit.

Marc
Deze topic mag van mij afgesloten worden

Reageren