xhtml bmp html htm dll xml XML HTM XHTML XML js JS jar JAR gz GZ 7z 7Zgif GIF 3DS AN8 SKP BND BAND fla FLA RSS rss bnd band skp an8 3ds CWS cws xtml XTML gzip GZIP 9zip 9ZIP tar.gz TAR.GZ tgz TGZ txt TXT swf SWF pib PIB jar jav app JAR JAV APP winzip WINZIP WinZip winZIP WINzip wma WMA wav WAV wmv WMV tar zip ZIP rar RAR jpg gif png doc psd mpeg mpg avi mov mp3 m4a cwk psd jpg jpeg tif tiff php html xhtml dmg gm6 gm5 cpp c++ dph exe EXE jpeg JPG JPEG mp4 asp cfm cpp JPG GIF PNG DOC PSD MPEG MPG AVI MOV MP3 M4A CWK PSD TIF TIFF PHP HTML XHTML DMG GM6 GM5 CPP C++ DPH EXE JPEG JPG JPEG MP4 ASP CFM CPP phps PHPS wbt WBT docx DOCX

welke nuttige mis ik nog...? (sorry, dit isnu het toppunt van nutteloosheid)

EDIT: was beetje dubbelop
Als je iets in een array hebt staan, kan je PHP de boel wel op alfabet laten zetten ja:

sort($array);

Tip van de dag, kijk niet naar de extensie maar naar de mime-type.
@Arjan: met dat mime-type loop ik nog wel eens vast, terwijl een simpele:
<?php
if (eregi ('.jpg|.gif', $filename)) {
}
?>
altijd werkt.
Voor images zou ik getimagesize zeker adviseren het is gewoon het veiligst..
Jan Koehoorn schreef op 15.06.2006 23:34
@Arjan: met dat mime-type loop ik nog wel eens vast, terwijl een simpele:
<?php
if (eregi ('.jpg|.gif', $filename)) {
}
?>
altijd werkt.

Ik ben niet zo goed met eregi's, maar dan zou hij een test.jpg.php ook accepteren?

http://arjan.i-cey.net/test.jpg.php

Die worden gewoon geparsed... Dit is nog maar een echo maar je snapt mijn punt denk ik wel.
Ja, die zou hij accepteren. In die eregi werkt de | als scheidingsteken, dus hij accepteert strings waarin OF .jpg OF .gif als substring voorkomen.
Eris schreef op 15.06.2006 23:35
Voor images zou ik getimagesize zeker adviseren het is gewoon het veiligst..

Ik neem aan dat die een foutmelding geeft als je hem op een niet-image bestand loslaat?
If accessing the filename image is impossible, or if it isn't a valid picture, getimagesize() will return FALSE and generate an error of level E_WARNING.

Reageren